جزئیات جدید حمله به خانه خبرنگاران اسپوتنیک در برلین

© SputnikДом в Берлине, где проживают журналисты РИА Новости
Дом в Берлине, где проживают журналисты РИА Новости - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.02.2023
اشتراک
سرگی فئوکتیستوف، رئیس سازمان " روسیا سیوودنیا" اظهار داشت که به گفته رسانه های آلمانی، فرد بازداشت شده مظنون به دست داشتن در حمله به خانه ای در برلین غربی، جایی که خبرنگاران اسپوتنیک در آن زندگی می کنند، چند روز قبل از حادثه در مقابل ساختمان دیده شده است.
به گزارش اسپوتنیک فئوکتیستوف گفت: "این شخص تقریباً یک هفته قبل از این رویداد، در نزدیکی خانه ما دیده شد. این خود او است. ممکن این شخص دیمیتری باگراش باشد که علیه پوتین (ولادیمیر رئیس جمهور روسیه) اردوگاه های چادری را برای دگرباشان سازماندهی کرده است."
به گفته وی، باگراش در ماشین خود در نزدیکی ساختمان نشسته بود و به یکی از کارمندان آژانس که در حال عبور بود، ژست غیر اخلاقی نشان داد.
فئوکتیستوف گفت: "حتی قبل از آن، در 3 مارس سال گذشته ، او آدرس ما را در شبکه های اجتماعی با فراخوانی به "دوستان چچنی" منتشر کرد تا "لانه تبلیغات روسیه" را به خاطر بسپارند. ما به پلیس خبر دادیم.
وی گفت که آخرین بار در حدود دو ماه پیش از مامورین نیروی انتظامی در مورد پیشرفت تحقیقات پرسید، سپس آنها از جواب دادن خودداری کردند و توضیح دادند که درباره پیشرفت تحقیقات حتی برای افرادی متضرر نیز اظهار نظر نمی کنند.
وی افزود: در خصوص دستگیری مظنون، پلیس هنوز اطلاعاتی دراختیار وی نگذاشته است .
قابل ذکر است که عصر چهارشنبه، دویچه وله (شرکت تلویزیونی و رادیویی که در فدراسیون روسیه به عنوان عامل رسانه های خارجی شناخته می شود) گزارش داد که دیمیتری فعال روسی به ظن تلاش برای آتش زدن دفتر آژانس خبری روسیه، اسپوتنیک در برلین بازداشت شده است. یکی ازمصاحبه کنندگان با این نشریه از مکان فرد مظنون گفت که حالا این فعال در یکی ازبازداشتگاه های پایتخت آلمان نگهداری می شود.
ساختمانی که خبرنگاران ریانووستی و خانواده هایشان در آن زندگی می کنند در ماه می سال گذشته مورد حمله قرار گرفت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала