پیشنهاد فروش دو پهپاد آمریکایی به قیمت 1 دلار به اوکراین

© Photo / IRNAپهپاد "اسکن ایگل"(Scan Eagle) ساخت آمریکا
پهپاد اسکن ایگل(Scan Eagle)  ساخت آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
شرکت آمریکایی تولید کننده پهپادهای "ریپر" به اوکراین پیشنهاد کرد، دو پهپاد خود را با قیمت 1 دلار در اختیار این کشور می گذارد، در صورتی که هزینه حمل این تسلیحات به کی یف حدود 10 میلیون دلار تخمین زده می شود.
به گزارش اسپوتنیک، "وال استریت ژورنال" با اعلام این خبر به نقل از منابع این شرکت نوشت، این پیشنهاد هفته گذشته توسط مدیر اجرایی جنرال اتمیکس، لیندن بلو، وابسته دفاعی اوکراین در واشنگتن ارائه شده است.
این روزنامه نوشت:" یک سازنده تسلیحاتی آمریکایی پیشنهاد می کند دو پهپاد Reaper MQ-9 را در ازای یک دلار به دولت اوکراین بفروشد تا به این کشور در دفاع از خود در حالی که برای حمله مورد انتظار روسیه آماده می شود، کمک کند".
به گفته منابع این نشریه، این پیشنهاد شامل یک ایستگاه کنترل زمینی برای استفاده از پهپادها "تقریبا در هر نقطه" خواهد بود.
خاطرنشان می شود که طرف اوکراینی برای حمل پهپادها باید حدود 10 میلیون دلار و برای نگهداری پهپادها حدود 8 میلیون دلار در سال هزینه کند.
در سپتامبر 2022، وال استریت ژورنال گزارش داد که گروهی از نمایندگان کنگره آمریکا از لوید آستین، رئیس پنتاگون درخواست کردند تا پهپادهای رزمی با فناوری پیشرفته را به اوکراین منتقل کند.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала