در اوکراین پیشنهاد جایگزینی تانک های آبرامز با پهپادها را دادند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پهپاد معراج
پهپاد معراج - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
مشاور وزیر کشور اوکراین، گفت که ارتش اوکراین باید بر استفاده گسترده از پهپادها تمرکز کند، چرا که آنها از تانک‌های آبرامز که ایالات متحده وعده داده، مؤثرتر هستند.
به گزارش اسپوتنیک، آنتون گراشچنکو مشاور وزیر کشور اوکراین در کانال تلگرامی خود نوشت:" 31 تانک آبرامز به ارزش 400 میلیون دلار به ما داده می شود. با چنین قیمتی می توان 400 هزار پهپاد "کامیکادزه" تولید کرد. هر یک از پهپادها می توانند یک کیلوگرم مواد منفجره حمل کنند. اگر نیروهای ما به خوبی آموزش دیده باشند، می توانند هر خودروی زرهی دشمن را در فاصله چند کیلومتری منهدم کنند".
وی خاطرنشان کرد که استفاده از پهپادهای سنگین که در شب پرواز می کنند "نتایج عالی" در انهدام تجهیزات دشمن می دهد. به گفته گراشچنکو، قیمت این پهپادها بین 10 تا 30 هزار دلار است که در مقایسه با انواع دیگر سلاح ها "کم ارزش" است.
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین پیشتر گفته بود که در بودجه سال 2023 این کشور، 547 میلیون دلار برای خرید انواع پهپادها در نظر گرفته شده است.
هفته گذشته، ایالات متحده از اعزام یک گردان - 31 دستگاه - از تانک های مدرن آبرامز به اوکراین خبر داد. در همان زمان، کاخ سفید تصریح کرد که تحویل ان تانک ها احتمالا "ماه های زیادی" طول خواهد کشید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала