تردید نخست وزیر مجارستان درباره آینده اوکراین به عنوان یک کشور مستقل

© AFP 2023 / Thierry CharlierПремьер-министр Венгрии Виктор Орбан во время выступления в Брюсселе
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан во время выступления в Брюсселе - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2023
اشتراک
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، دوام اوکراین را به عنوان یک کشور مستقل زیر سوال برد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "پولیتیکو"، به گفته این سیاستمدار، کی یف بازنده درگیری ها خواهد شد، زیرا زمان در کنار مسکو است. اوربان اوکراین را "سرزمین هیچکس" خواند و خاطرنشان کرد که "این کشور به افغانستان دوم تبدیل شده است".
این نشریه به نقل از "شوشانه سلنی" معاون سابق مجلس ملی مجارستان نوشت:" من فکر می‌کنم اوربان این اظهارات را انجام داده است، به دلیلی آنکه این همان چیزی است که بسیاری از اروپایی های به آن معتقدند. و او انتظار دارد اروپا در نهایت از حمایت از اوکراین دست بکشد".
به گفته وی، دولت مجارستان روی حل سریع مناقشه شرط بندی کرده و امیدوار است که مجارستان از حفظ روابط خود با روسیه منتفع شود.
این سیاستمدار پیشنهاد کرد:" برخی ظاهراً فکر می کردند که مجارستان به نوعی به "پل" میان روسیه و بقیه اروپا تبدیل خواهد شد و در عین حال تجارت و مزایای دیگر را به دست خواهد آورد".
نویسنده مقاله خاطرنشان کرد در حالی که اکثر کشورهای غربی به حمایت نظامی از کی یف روی آورده اند، بوداپست بر توقف خصومت ها اصرار دارد.
این نشریه به نقل از نخست وزیر مجارستان می نویسد:" انسانیت ما ایجاب می کند که هر اقدام ممکن برای توقف درگیری و آغاز مذاکرات میان دو طرف را به کار بگیریم".
نخست وزیر توضیح داد که بوداپست از همان ابتدا بر صلح پافشاری کرد و از ارسال تسلیحات به کی یف امتناع کرد، زیرا نمی خواهد در این درگیری شرکت کند.
در اوایل ماه مارس سال گذشته، پارلمان مجارستان با صدور فرمانی، ارسال سلاح به اوکراین از خاک این کشور را ممنوع کرد. وزیر امور خارجه مجارستان پیتر سییارتو توضیح داد که بوداپست به دنبال تامین امنیت منطقه ماوراء کارپات، جایی که مجارهای قومی در آن زندگی می کنند، است، زیرا عرضه تسلیحات از طریق خاک این کشور به یک هدف نظامی قانونی برای روسیه تبدیل می شود.
از 24 فوریه، یک عملیات نظامی ویژه در اوکراین در حال انجام است. ولادیمیر پوتین هدف آن را آزادی دونباس و ایجاد شرایطی که امنیت روسیه را تضمین می کند، خواند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала