حمایت صنایع، دانشگاه‌ها و بخش تحقیقات در ایران از طرح کاشت یک میلیارد درخت

© Photo / Puzzlewoodجنگل Puzzlewood در بریتانیا
جنگل Puzzlewood در بریتانیا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران از حمایت مالی بخش های مختلف صنعتی و دانشگاهی از این طرح خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل ازخبرگزای ایرنا، رضا احمدی مجری روز سه شنبه از آغاز حمایت مالی بخش های صنعتی، دانشگاهی و تحقیقات از این طرح مردمی خبر داد.
وی اظهار کرد: «برخی صنایع با انعقاد تفاهم نامه و حمایت‌های مالی برای تولید نهال و تجهیز نهالستان‌ها، همکاری‌های خود را با طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت آغاز کرده‌اند».
رکورد گرما در جنوب ایران – 74 درجه سلیسیوس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.07.2022
افزایش شدید دما و احتمال آتش سوزی در جنگل ها در ایران
احمدی خاطرنشان کرد: «در استان خوزستان تعدادی از شرکت‌های نفتی و در استان آذربایجان شرقی پنج مورد از صنایع در راستای انجام مسوولیت‌های اجتماعی از طریق حمایت‌های مالی و تولید نهال به این طرح ورود پیدا کرده‌اند».
مجری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در ایران همچنین یادآور شد که ایران هفتمین کشور تولید کننده کربن در جهان بوده و بافت جنگلی کمی دارد. وی در این خصوص اظهار کرد: «ایران دارای پوشش جنگلی کمی است و بخش صنعت نیز به سرعت در حال توسعه هستند و ممکن است در آینده تولید آلاینده‌ها بر تولید اکسیژن پیشی بگیرد، از این رو ضرورت دارد که جنگل‌ها توسعه یابند».
وی همچنین با تاکید بر اینکه مصمم به همکاری با شرکت های دانش بنیان برای اجرای این طرح می باشم، افزود: «برخی دانشگاه‌ها و بخش تحقیقات از جمله دانشگاه زابل در استان سیستان و پلوچستان برای تولید نهال پیشقدم شده‌اند».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала