تلاش آمریکا برای بازنگری در خودداری بایدن از ارسال جنگنده به اوکراین

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.01.2023
اشتراک
پولیتیکو: موضع بایدن درباره ارسال هواپیماهای جنگنده به اوکراین نباید تغییرناپذیر انگاشته شود.
به گزارش اسپوتنیک، پولیتیکو به نقل از یک مقام ناشناس می نویسد، دولت ایالات متحده موضوع تحویل جنگنده های F-16 به اوکراین را حل نکرده است و سخنان رئیس جمهور جو بایدن مبنی بر عدم تحویل آنها نباید به عنوان یک واقعیت دائمی تفسیر شود.
بایدن پیش از این به سوال روزنامه نگاران که آیا F-16به ارتش اوکراین تحویل داده می شود، "نه" پاسخ داد.
با این حال، یک مقام آمریکایی ... گفت که "هیچ بحث جدی در سطح بالا درباره F-16 صورت نگرفته است." به عبارت دیگر، به نظر نمی رسد که اظهارات بایدن نتیجه بررسی موضوع باشد و بیشتر ناشی از جایگاه فعلی بالاترین مقام تصمیم گیری باشد.
سقوط  جنگنده اف۱۶ در آمریکا + فیلم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
رسانه ها از لابی نظامیان آمریکایی برای انتقال جنگنده به اوکراین خبر دادند
رسانه ها پیشتر گزارش داده بودند که نمایندگان خاصی از دولت آمریکا برای انتقال جنگنده های F-16 به ارتش اوکراین لابی می کنند.
ایالات متحده به طور مداوم در حال گسترش و پیچیده کردن دامنه تسلیحات ارائه شده به اوکراین است که به خودروهای زرهی مدرن، سیستم های ضربتی و سیستم های دفاع هوایی تولید غرب رسیده است.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала