کی یف در نشست رامشتاین، ده میلیارد دلار از غرب درخواست خواهد کرد

© Photo / The Presidential Office of Ukraineزلنسکی
زلنسکی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.01.2023
اشتراک
نماینده پارلمان اوکراین از درخواست ده میلیارد دلاری کی یف از کشورهای جی 7 در جریان نشست آتی "رامشتاین مالی" خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، "پودلاسا" نماینده پارلمان اوکراین و رئیس کمیته بودجه "رادا" روز دوشنبه اعلام کرد، که در چارچوب نشست به اصطلاح مالی "رامشتاین" که انتظار می‌رود در ماه مارس برگزار شود، دولت اوکراین انتظار دارد با شرکای خود بر سر تامین 10 میلیارد دلار برای پوشش کسری بودجه این کشور به توافق برسد.
پیش از این، "دنیس شمیهال"، نخست وزیر اوکراین گفته بود که کشورهای G7 یک پلتفرم هماهنگی تحت عنوام "رامشتاین مالی"، برای کمک به کی یف ایجاد کرده اند. به گفته وی، این پلت فرم در سه حوزه اصلی فعالیت خواهد کرد: حمایت مستمر کوتاه مدت و بلند مدت از اوکراین، تامین مالی بین المللی و هماهنگی اصلاحات، و توسعه بخش خصوصی.
پودلاسا در کانال تلویزیونی مربوط به رادا گفت:" اوکراین به ایجاد یک پلت فرم هماهنگی به اصطلاح "مالی رامشتاین" دست یافته است. اولین جلسه اصلی در ماه مارس برگزار خواهد شد. در آنجا، دولت با شرکای خود در مورد منابع تامین مالی کسری بودجه 10 میلیارد دلاری گفتگو خواهد کرد."
وی خاطرنشان کرد که کسری بودجه دولت اوکراین در سال جاری میلادی 38 میلیارد دلار است، در حالی که در همان زمان، دولت "به ارائه ده میلیارد دلار و 18 میلیارد یورو کمک مالی کلان از اتحادیه اروپا به ایالات متحده اشاره کرد."
پودلاسا تصریح کرد که در نشست "رامشتاین مالی"، شرکای اصلی از جمله نمایندگان کشورهای G7، کمیسیون اروپا و سازمان‌های مالی بین‌المللی، درباره آنکه "چه کسانی می‌توانند به این میزان کمک کنند"، بحث خواهند کرد.
"آندری پیشنی"، رئیس بانک ملی اوکراین، پیشتر گفته بود که کمک های شرکای بین المللی و صندوق بین المللی پول در سال جاری می تواند بیش از 38 میلیارد دلار باشد و کسری بودجه دولتی کشور را پوشش دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала