عضو کنگره: امکان از دست رفتن جایگاه دلار به دلیل رویکرد آمریکا در قبال اوکراین وجود دارد

دلار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
عضو مجلس نمایندگان آمریکا معتقد است، روسیه که تحت تحریم های شدید غرب قرار دارد، به دنیا ثابت می کند که برای تجارت و رونق نیازی به دلار آمریکا یا دوستی واشنگتن ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، "مارجوری تیلور گرین" نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا با اعلام این مطلب هشدار داد که سیاست ایالات متحده در مورد وضعیت اوکراین می تواند منجر به از دست دادن جایگاه دلار به عنوان "ارز جهانی" شود.
گرین در توییتر خود نوشت:" دو سال پیش ما در زمان صلح جهانی زندگی می کردیم. امروز ما در آستانه یک جنگ جهانی هستیم. جنگ نیابتی بین ایالات متحده و روسیه در اوکراین بیشترین سود را برای چین دارد. این موضوع، منابع نظامی ما را خالی می کند، باعث تورم می شود و به تجارت جهانی آسیب می رساند".
این نماینده جمهوری خواه در ادامه نوشت:" تمام اینها همچنین می تواند منجر به این واقعیت شود که دلار دیگر "ارز واحد جهانی" نخواهد بود. به دلیل گستاخی خودمان و "مبارزه برای حفظ دموکراسی" در اوکراین که عضو ناتو نیست، روسیه تحت تحریم های سنگین به دنیا ثابت می کند که برای تجارت و رونق نیازی به دلار آمریکا یا دوستی با آن ندارد".
به گفته گرین، درگیری در اوکراین "یک محور مدرن جدید را تشکیل می دهد و چین در حال حرکت به جلو است."
او در ادامه نوشت:" ظهور چین تقصیر خود ماست. ما درها را به روی دشمن خود برای منافع خودخواهانه خود باز کرده ایم. ما احمق هستیم. اکنون چین دارای سریع ترین نیروهای مسلح در حال رشد در تاریخ جهان است، و در این میان ما به سینه خود می کوبیم و در آستانه جنگ جهانی سوم با روسیه ایستاده ایم. آمریکا، روسیه و اوکراین محکوم به فنا هستند مگر اینکه همه به خودمان نگاه کنیم و بهتر شویم".
او از مقامات ایالات متحده خواست تا فوراً به درگیری در اوکراین پایان دهند و با اختصاص میلیاردها دلار برای کمک به کی یف مخالفت کرد.
گرین در پایان افزود:" طرفداران جنگ در واشنگتن همچنان وسواس زیادی برای شکست دادن روسیه به هر نحوی دارند. آنها فراموش کرده اند که وظیفه ما عمل به تعهداتمان در قبال مردم خود، مرزها و کشور خود است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала