رویترز: آذربایجان کارکنان سفارت خود و اعضای خانواده آنها را امروز از ایران خارج می کند

© AFP 2023Azərbaycanın İrandakı səfirliyi
Azərbaycanın İrandakı səfirliyi - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
خبرگزاری رویترز به نقل از منبع در وزارت خارجه آذربایجان مدعی شد که این کشور امروز تمامی کارکنان سفارت و اعضای خانواده آنها را از ایران خارج خواهد نمود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به این خبرگزاری اعلام کرده که کلیه کارکنان سفارت این کشور در تهران به همراه خانواده هایشان امروز ایران را ترک کرده و به باکو بر می گردند.
علی علیزاده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2023
سفیر آذربایجان از وزیر امورخارجه ایران قدردانی کرد
این خبرگزاری در خبر خود تصویری را به نمایش گذاشت که نشان از بار گیری وسایل در مقابل سفارت این کشور در تهران بود.
شایان ذکر است که روز جمعه یک فرد مسلح با اسلحه خودکار وارد سفارت جمهوری آذربایجان در تهران شد و اقدام به تیراندازی نمود که در نتیجه یک نفر از کارکنان این سفارتخانه کشته و دو نفر مجروح شدند. این فرد که بازداشت شده است در بازجویی های اولیه انگز خود را شخصی و مسائل خانوادگی مطرح نموده است.
شب گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران در تماسی تلفنی با الهام علیف رئیس جمهور آذربایجان ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت این کشور، به ماموریت داده شده به دستگاه‌ های ذی‌ ربط برای پیگیری ابعاد این واقعه تاکید نمود.
رئیس جمهور آذربایجان نیز در این گفتگو ضمن قدردانی از همدردی رئیس جمهور ایران، تاکید کرد: «این یک جنایت غیر منتظره بود ولی همکاری دو کشور در این زمینه باید چنان باشد که کسی به بهانه چنین حوادثی فرصت اخلال در روابط دوستانه دو کشور را پیدا نکند».
سفارت آذربابجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2023
جزییات حادثه حمله به سفارت آذربایجان در تهران + ویدئو
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала