آخرین آمار و اطلاعات در مورد زمین لرزه در استان آذربایجان غربی

© AFP 2023 / Soheil Faraji/ISNA Последствия землетрясения на севере-западе Ирана в городе Хой
Последствия землетрясения на севере-западе Ирана в городе Хой  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
اشتراک
بنا بر داده های منابع رسمی در ایران زمین لرزه شب گذشته در شهر خوی بیش از 900 مصدوم به جای گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک، زمین لرزه شنبه شب در استان آذربایجان غربی ایران که ساعت 21 و 44 و در عمق 7 کیلومتری زمین و با قدرت 5.9 ریشتر به وقوع پیوست، تاکنون بیش از 900 مصدوم و سه جانباخته را از خود یه جای گذاشته است.
خبرگزاری تسنیم به نقل از احمد خالدی سخنگوی اورژانس کشور اعلام کرد که تعداد مصدومان این زمین لرزه تا کنون به 973 نفر رسیده که 10 نفر از ایشان جراحی اورژانسی داشته و 24 نفر از ایشان در بخش های مراقبت های ویژه بستری می باشند.
109 نفر مصدوم در زلزله ی آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
شمار مصدومان زلزله خوی به 664 نفر رسید
همچنین احمد وحیدی وزیر کشور ایران که برای بازدید از نزدیک به این استان رفته بود، در شهر خوی اظهار کرد: " شب گذشته بعد از وقوع زلزله و از ساعات اولیه همه مسئولان در منطقه حضور پیدا کردند و با میدان‌ داری استانداری، فرمانداری، سپاه، فراجا، هلال احمر و همه واحدهای خدمات‌ رسان، بلافاصله کارها شروع شده و هم‌ا کنون آب، برق و گاز منطقه وصل و مشکل نداریم و همه ارتباطات‌ تلفنی و اینترنت در این شهرستان برقرار است". وی همچنین اعلام کرد که در این شهرستان هیچکس زیر آوار نمانده است.
وی در خصوص خسارت های این زمین لرزه در روستاهای این استان افزود: " در 70 روستا آثار زلزله را دا‌شتیم و متاسفانه خسارت 20 تا 80 درصدی را در این روستاها شاهدیم".
محمد صادق معتمدیان استاندار آذربایجان غربی نیز در خصوص خسارتهای این زمین لرزه در این استان اعلام گرد: " برآورد اولیه این است که واحدهای مسکونی 70 روستا از 20 تا 80 درصد آسیب دیده‌اند که البته آسیب در مناطق شهری نسبت به 2 زلزله قبل، بیشتر بوده و خسارت‌هایی در داخل شهر خوی و شهر فیرورق گزارش شده است".
مردم گرد آتش پس از زلزله شمال غرب ایران در شهرستان خوی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.01.2023
پیامدهای زلزله در شمال غرب ایران
همچنین مسئولین ارتباطاتی این استان در شمال غرب ایران در خصوص وضعیت ارتباطاتی در مناطق زلزله زده تصریح کردند که بعلت قدرت زلزله و بیش از 40 پس لرزه، این مناطق با قطعی برق روبرو شدند که باعث خروج 60 سایت همراه از مدار گردید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала