کی‌یف برای حمله به کریمه آماده می شود

© F-35 Joint Program Officeامارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است
امارات خواهان خرید جنگنده‌های اف ۳۵ است  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2023
اشتراک
پودولیاک از مذاکره برای تامین موشک و هواپیما به اوکراین به منظور حمله در کریمه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل پودولیاک، مشاور دفتر ولادیمیر زلنسکی در پخش شبکه خبری “ تله مارافون” گفت که کی یف پس از توافق بر سر تامین تانک ها، در حال مذاکره برای انتقال موشک‌های دوربرد و هواپیما برای حمله به کریمه است.
وی گفت:”اکنون دو موضع بسیار مهم روی میز مذاکره وجود دارد: موشک‌های دوربرد که امکان نابودی زیرساخت‌های پشت جبهه روس‌ها، در درجه اول انبارهای توپخانه را فراهم می‌کند، تعداد بسیاری از این انبارها در منطقه کریمه قرار دارند، و سپس هوانوردی مورد نظر است.”
پودولیاک همچنین گفت که اوکراین به 350 تا 500 تانک نیاز دارد، در حالی که این کشور امیدوار است که کوتاه ترین زمان تحویل حداکثر یک و نیم تا دو ماه باشد. وی تاکید کرد که اکنون همه چیز باید به سرعت انجام شود.
پس از گفتگوهای طولانی در مورد تامین تانک های غربی به کی یف، دولت آلمان روز چهارشنبه با ارسال خودروهای رزمی لئوپارد 2 به اوکراین موافقت کرد. قرار است دو گردان تانک تشکیل شود که در مرحله اول، برلین یک گروهان با 14ماشین جنگی نوع A6 را از ذخایر ارتش آلمان منتقل می کند. همانطور که بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان اشاره کرد، تانک ها ممکن است در پایان ماه مارس به اوکراین برسند.
تحویل تانک برای نیروهای مسلح اوکراین در همان روز توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اعلام شد. به گفته وی، ارتش اوکراین 31 خودروی جنگی ام 1 آبرامز دریافت خواهد کرد، آنها یک گردان تانک تشکیل خواهند داد. یک مقام ارشد دولت آمریکا تصریح کرد که تحویل این تجهیزات به اوکراین ماه ها و نه هفته ها طول می کشد.
بهار گذشته، مسکو یادداشتی به کشورهای عضو ناتو به دلیل انتقال تسلیحات به نیروهای اوکراینی ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه محموله حاوی تجهیزات نظامی به هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала