ژنرال نیروی هوایی آمریکا خواستار آمادگی افسران برای جنگ با چین شد

© AP Photo / Andrew Harnikچین به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست
چین به دنبال جنگ تجاری با آمریکا نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2023
اشتراک
مینیهان، ژنرال نیروی هوایی ایالات متحده از افسران خواست تا برای جنگ با چین در سال 2025 آماده شوند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی ان‌بی‌سی با استناد به مدرکی گزارش داد، ژنرال نیروی هوایی آمریکا، مایک مینیهان، یادداشتی را برای افسران ارسال کرد که نشان می‌داد آمریکا به زودی با چین وارد جنگ خواهد شد.
این شبکه تلویزیونی به گزیده ای از یادداشت فرمانده نظامی اشاره می کند: "امیدوارم اشتباه کرده باشم. بصیرتم به من می گوید که در سال 2025 خواهیم جنگید."
به گفته این ژنرال، چین تلاش خواهد کرد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2024 برای ایجاد کنترل بر تایوان استفاده کند.
این یادداشت خطاب به تمامی فرماندهان یگان های رزمی نیروی هوایی است. در آن، مینیهان همچنین به افسران خود دستور می دهد تا پایان فوریه در مورد اقدامات گسترده برای آمادگی در عملیات جنگی با جمهوری خلق چین گزارش دهند. این ژنرال علاوه بر این، از فرماندهان خواست تا در طی آموزش آمادگی بیشتری برای ریسک پذیری داشته باشند.
یک نماینده فرماندهی هوانوردی صحت این یادداشت را تایید کرد.
او گفت: "دستور او مبتنی بر تلاش‌های پیشگامانه سال گذشته <...> برای آماده کردن <...> برای درگیری‌های آینده در صورت شکست مهار است.
اوضاع در اطراف تایوان پس از بازدید از این جزیره در اوایل ماه آگوست سال گذشته توسط نانسی پلوسی، رئیس وقت مجلس نمایندگان ایالات متحده، به شدت تشدید شد. چین که این جزیره را قلمرو خود می‌داند، با مشاهده حمایت واشنگتن از جدایی‌طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و تمرین‌های نظامی گسترده‌ای برگزار کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала