- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

مسکو خواستار تحقیقات بین المللی در خصوص حمله به بیمارستان در لوگانسک شد

نووآیدار
نووآیدار - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2023
اشتراک
سناتور روس در مورد حمله به بیمارستان در نووآیدار: در مورد چنین حقایقی تحقیقات بین المللی لازم است.
سرگئی تسکوف سناتور شورای فدراسیون روسیه از کریمه در خصوص حمله نظامیان اوکراینی به بیمارستان در نووآیدار در جمهورس خلق لوگانسک اعلام کرد که رژیم کیف با بمباران بیمارستان ها به دوران نازی های جنگ جهانی دوم شبیه می شود، در مورد چنین حقایقی مچون حمله به بیمارستان، لازم است تا تحقیقات بین المللی صورت پذیرد.
شایان ذکر است که نظامیان اوکراینی ساعت 7:30 دقیقه بامداد روز شنبه از توپ جنگی چند موشکه HIMARS به ساختمان بیمارستانی در نووآیدار در جمهوری خلق لوگانسک حمله ای عمدی صورت دادند که در نتیجه آن 14 نفر از بیماران و کادر پزشکی این بیمارستان جان خود را از دست دادند و 24 تن نیز مجروح شدند. وزارت دفاع فدراسیون روسیه در خصوص این حمله تاکید کرد که حمله به اماکن غیر نظامی یک جنایت جنگی می باشد.
Последствия обстрела больницы в Новоайдаре, ЛНР - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
نظامیان اوکراینی به عمد به ساختمان بیمارستان در نووآیدار شلیک کردند + ویدئو
ین سیاستمدار تاکید کرد: "بدون شک: رژیم نازی در اوکراین همانطوری عمل می کند که فاشیست ها در زمان جنگ جهانی دوم عمل می کردند. در این جا یک شباهت مستقیم وجود دارد".
به گفته وی لازم است تا توجهات را به این حقایق جلب کرده و ین امر هم اینک در حال رخ دادن است، زیرا که این جنایت موج خبری زیادی را به همراه داشته است. تسکوف همچنین معتقد است که چنین حقایقی مستلزم "برگزاری تحقیقات بین المللی" می باشند. این سناتور بر این عقیده می باشد که نمایندگان روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین موضوع شلیک به بیمارستان در نووآیدار را مطرح خواهند کرد. علاوه بر این وی این گزینه را که کشورهای غربی ترجیح دهند در این خصوص سکوت نمایند، را رد نکرد.
همچنین الگ ماروزوف نماینده دومای دولتی روسیه در خصوص جنایت رخ داده توسط نظامیان اوکراینی اعلام کرد که "میزان درد" حملات روسیه می بایست افزایش یابد.
در عین حال این نماینده دومای روسیه افزود که " نابودی افرادی که به نازی ها فرمان جنایت را می دهند" از جمله رهبری عالی سیاسی اوکراین می بایست تبدیل به "کار مهم سرویس های ویژه ما و حملات با دقت بالای ما" گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала