گزارش و تحلیل

صهیونیست ها هر چه کاشته اند درو می کنند

© AP Photo / Mahmoud IlleanСтолкновение палестинцев с израильскими силами безопасности на территории мечети Аль-Акса в Старом городе Иерусалима
Столкновение палестинцев с израильскими силами безопасности на территории мечети Аль-Акса в Старом городе Иерусалима - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.01.2023
اشتراک
حمله به هر انسان بی گناه از هر دین و آیینی باشد امری غير قابل قبول مي باشد مخصوصا اگر این انسان در عبادتگاه خود باشد.
این اصل جزو اصول انسانی و اعتقادی است که همه انسان ها باید به آن پایبند باشند.
از همه بیشتر هم مسلمانان به این اصل پایبند هستند و این امر، یعنی احترام به دیگر ادیان و مذاهب و اماکن مذهبی، جزو اصول عقیدتی آنها می باشد.
اگر به تاریخ برگردیم می بینیم در زمان فتوحات اسلامی مسلمانان وقتی که وارد سرزمینی می شدند به هیچ وجه اقدام به تخریب اماکن مذهبی مردم نمی کردند، حتی در همین بیت المقدس علیرغم اینکه مسلمانان می توانستند همه کلیساهای مسیحی ها و کنیسه های یهودی ها را تخریب کنند و یا تبدیل به مسجد کنند اما مشاهده می کنیم که چنین کاری نکردند بلکه در کنار این کلیساها و کنیسه ها مسجد زدند تا به همه بفهمانند خدای همه یکی است و مهم این است که خدا را عبادت می کنید، چه در مسجد چه در کلیسا چه در کنیسه، همه یک خدا را می پرستند.
Противники премьер-министра Израиля Биньямина Нетаньяху у окружного суда в Иерусалиме - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2023
نگاه ویژه اسپوتنیک
پیامدهای صعود دولت افراطی جدید نتانیاهو بر موجودیت رژیم اسرائیل
اما متاسفانه برخی تفکر های ایدئولوژیک به جای اینکه از مشترکات ادیان برای نزدیک کردن دلهای انسان ها و صلح و آرامش بشریت استفاده کنند از اختلافات بهره برده و می برند تا بتوانند به اهداف شوم خود برسند و یکی از این تفکرهای ایدئولوژیک همانا ایدئولوژی و تفکر صهیونیسم است که دهه ها است کل جهان را به هم ریخته است.
علیرغم اینکه فلسطینی ها از بسیاری از حق و حقوق خود گذشتند و به معاهده هایی که امضا کرده بودند عمل کردند و پایبند بودند اما صهیونیست ها در اسرائیل به بهانه های مختلف از انجام تعهدات طرف اسرائیلی سر باز زدند و کاری کردند که معاهده های امضا شده یک طرفه باشد، یعنی فلسطینی ها ملزم به اجرای آن باشند اما اسرائیلی ها آن را اجرا نکنند.
همراهی بی چون و چرای ایالات متحده با صهیونیست ها و پشتیبانی بی قید و شرط بسیاری از کشورهای جهان از اسرائیلی ها در نادیده گرفتن حق و حقوق ملت فلسطین منجر به آن شده که فلسطینی ها راهی جز واکنش نشان دادن نداشته باشند و به دنبال استفاده از زور برای احقاق حقوق خود باشند.
همین هفته اخیر اسرائیلی ها تعداد زیادی از فلسطینی ها را در ارودگان جنین قتل عام کردند و پس از انتخابات اخیر در اسرائیل و به قدرت رسیدن تندروها، صهیونیست ها از هیچ توهینی به مقدسات فلسطینی ها چه مسلمان چه مسیحی دریغ نکردند و آنهایی که خود را جامعه جهانی معرفی می کنند لام تا کام سخنی به میان نیاوردند.
بدیهی بود وقتی که حق و حقوق فلسطینی ها به این شکل پایمال می شود آنها به یکباره واکنش نشان دهند و جریان عملیات استشهادی اخیر در یک کنیسه در قدس را می توان واکنشی به این حق کشی دانست.
معمولا هم در این جریان ها از هر دو طرف افرادی قربانی می شوند که هیچ ربطی به ماجرا ندارند و آنهایی که معمولا تحریک کننده هستند و به قول معروف شر را به پا کرده اند در امان می باشند.
امروزه جهان به هیچ وجه نیازمند یک درگیری جدید در خاورمیانه نیست. اما رفتارهای گروه های تندرو در اسرائیل از جریان هایی که به فلسطینی ها تعرض می کنند تا جریان هایی که در اروپا در حال توهین به باور های مسلمانان هستند و همگی وابسته به جریان صهیونیسم جهانی هستند تا تهدید های مکرر اسرائیلی ها درباره حمله به ایران دیر یا زود کل منطقه خاورمیانه را می تواند به آتش بکشد و کل جهان متضرر خواهد شد.
اینگونه نیست که برخی تصور کنند اگر منطقه خاورمیانه دچار مشکل شود ماجرا فقط در این منطقه محصور خواهد ماند تاثیرات آن بر کل جهان منعکس خواهد شد.
فراموش نکنید خاورمیانه قلب جهان است.
اگر جامعه جهانی اقداماتی در جلوگیری از این تندروی وعملکرد های بی مسئولیت صهیونیست ها و اسرائیلی ها انجام ندهد قطعا در نهایت کل جامعه جهانی متضرر خواهد شد.
ودر نهایت هم، برنده فقط و فقط همان تندروها و البته لابی های تسلیحاتی و انرژی که حامی آنها هستند خواهند بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала