آژانس بین المللی انرژی اتمی از بروز انفجارها در منطقه نیروگاه هسته ای زاپاروژیه خبر داد

نیروگاه
نیروگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.01.2023
اشتراک
کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی از بروز مجدد انفجار در منطقه نیروگاه هسته ای زاپاروژیه خبر می دهند، ولی شرکت "روس انرگواتم" این خبر را تکذیب می کند.
آژانس بین الملل انرژی اتمی در بیانیه ای که در سایت آن منتشر شده است، اعلام می کند که کارشناسان آن بار دیگر از بروز انفجار شدید در نزدیکی نیزوگاه هسته ای زاپاروژیه خبر می دهند.
در این بیانیه آمده است: "کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی حاضر در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه ... خبر می دهند که در بیرون محدوده سایت انفجارات قوی صوت گرفتند که بیانگر عملیات نظامی در نزدیکی سایت که در خط مقدم درگیری ادامه دار در کشور قرار دارد، می باشند".
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
آژانس از مسکو و کیف می خواهد تا در ایجاد منطقه دفاعی در نیروگاه زاپاروژیه تعجیل کنند
تشریح می شود که در روزها و هفته های اخیر کارشناسان آژانس در نیروگاه تقریبا همه روزه در مورد چنین اتفاقاتی به مقر آژانس در وین گزارش می دهند.
این آژانس با تاکید بر اینکه "امروز صدای این انفجارات بیشتر به گوش می رسد"، اعلام می کند: "برخی انفجارها به نظر می رسد که در فاصله ی از بزرگترین نیروگاه هسته ای در اروپا رخ می دهند و در عین حال برخی دیگر به مراتب نزدیک تر به فضای خود نیروگاه به نظر می رسند. دیروز حدود ساعت 10:00 صبح به وقت محلی صدای هشت انفجار قوی که از آنها پنجره های به لرزه در آمده بودند، به گوش رسیدند".
کارشناسان شرکت "روس انرگواتم" گزارش های آژانس در مورد انفجارهای قوی در نزدیکی نیروگاه هسته ای زاپوروژیا را تکذیب کردند.
نیروگاه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
نگاه ویژه اسپوتنیک
نقشه آمریکا و زلنسکی برای انجام تروریسم هسته ای در نیروگاه زاپاروژیه
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала