رسانه: رویه ضد روسی ایالات متحده می تواند به درگیری هسته ای منجر شود

© Sputnik / Press-service of Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر گفتگوی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام
گفتگوی وزیران خارجه روسیه و آمریکا درباره برجام  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
مقاله نویس محافظه کار آمریکایی، نوشت، ایالات متحده از طریق هیستری "مداخله جویانه" خود در انتخابات 2016 به احساسات ضد روسی در ایالات متحده دامن زد.
به گزارش اسپوتنیک، "کلی بوکار ولاچوس" روزنامه نگار آمریکایی در مقاله خود برایAmerican Conservative نوشت:" می توان ادعا کرد که داستان "نفوذ بدخواهانه" روسیه به تضمین توافق عمومی آمریکا برای شروع جنگ سرد جدید با روسیه کمک کرد و این ایده را در ذهن مردم تثبیت کرد که روس ها نه تنها به انتخاب دونالد ترامپ کمک کردند، بلکه فعالانه تلاش کردند "دموکراسی را در ایالات متحده از بین ببرند" و به این اقدام خود ادامه می دهند".
به عقیده وی، تحریک موضع تهاجمی علیه روسیه در راستای تحقق اهداف سیاسی داخلی بود.
همچنین آرتا معینی، مدیر پژوهشی انستیتوی صلح و دیپلماسی گفت:" شیطان سازی از روسیه (حتی قبل از شروع عملیات ویژه در اوکراین) یک "پویایی مانوی" جدید ایجاد کرد، یک تهدید بیش از حد که برای منطقی کردن تدابیر امنیتی افزایش یافته در داخل و فشار جدید برای مهار مسکو در سطح بین المللی استفاده خواهد شد".
در پایان مقاله، ولاهوس اینطور نتیجه گیری کرد که روایت ضد روسی، که از طریق شبکه‌های اجتماعی گسترش می یابد، می‌تواند به "جنگ فوری با یک قدرت هسته‌ای" ختم شود.
واشنگتن بارها مدعی دخالت مسکو در انتخابات داخلی و حملات سایبری در آمریکا شده است. همانطور که ولادیمیر پوتین اعلام کرد، ایالات متحده "هرگز زحمت ارائه هیچ گونه مدرکی را به خود نداده است."
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس جمهور، هدف نهایی این عملیات، آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала