آلمان با ارسال تانک های لئوپارد 2 به اوکراین موافقت کرد

© Photo / U.S. Army/Markus RauchenbergerНемецкий основной боевой танк Leopard 2
Немецкий основной боевой танк Leopard 2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
کابینه آلمان در نهایت و پس از کش و قوس های فراوان در چند روز گذشته، تصمیم گرفت تعدادی از تانک های لئوپارد 2 را در اختیار اوکراین قرار دهد.
به گزارش سپوتنیک، روز چهارشنبه دولت آلمان از موافقت این کشور با ارسال تعداد 14 دستگاه تانک لئوپارد 2 به کی یف، خبر داد.
هبشترایت، سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت:" این کشور در نتیجه مذاکرات فشرده با شرکای خود در مورد انتقال تانک های لئوپارد 2 به اوکراین تصمیم گیری کرد. دولت فدرال تصمیم گرفت در مرحله نخست یک گروهان شامل 14 دستگاه تانک لئوپارد 2 را در اختیار اوکراین قرار دهد".
وی در بخش دیگری از صحبت های خود تایید کرد:" سایر شرکای اروپایی ما نیز این اجازه را خواهند داشت تا تانک های لئوپارد 2 را که در اختیار دارند، به کی یف ارسال کنند".
سخنگوی کابینه آلمان همچنین خاطرنشان کرد که آموزش خدمه اوکراینی این نوع تانک ها به زودی در آلمان آغاز می شود.
همچنین خاطر نشان می شود، در بسته کمک‌های جدید به اوکراین، علاوه بر تانک‌های لئوپارد و آموزش‌های نظامی مربوط به آنها، مهمات و همچنین خدمات مربوط به تعمیر و نگهداری از آنه نیز در اختیار کی یف قرار خواهد گرفت.
شایان ذکر است که در روزهای اخیر انتقادات زیادی به برلین بدلیل عدم ارسال تانک های LEOPARD درخواستی اوکراین به کی یف شده بود. آلمان، علیرغم ارسال تسلیحات گسترده به اوکراین، برای مدت طولانی از تهیه چنین تجهیزاتی خودداری کرد، برخلاف بریتانیا که تانک های چلنجر خود را در اختیار کی یف قرار داد.
Танк Леопард AS1 на учениях в Австралии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2023
آلمان از انتقال تانک های لئوپارد به اوکراین خودداری کرد
همانطور که بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان خاطرنشان کرده بود، پس از نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو برای حمایت از اوکراین در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان، امکان دستیابی به اجماع در مورد تامین تانک های لئوپارد آلمانی به کی یف وجود نداشت.
علاوه بر آلمان، کشورهای لهستان، فنلاند، اسپانیا، یونان و دانمارک نیز تانک های آلمانی لئوپارد را در اختیار دارند. مسکو در بهار سال گذشته یادداشتی به کشورهای عضو اتحاد آتلانتیک شمالی به دلیل انتقال تسلیحات نظامی به نیروهای مسلح اوکراین ارسال کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که هرگونه محموله حاوی تجهیزات نظامی به یک هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала