ترکیه مقررات مربوط به اعطای مجوز اقامت به شهروندان خارجی را تشدید کرد

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر حمله مسلحانه به یک خودرو در مرکز استانبول
حمله مسلحانه به یک خودرو در مرکز استانبول  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
شبکه تلویزیونی Haberturk به نقل از منابع رسمی گزارش داد که مقامات ترکیه بررسی درخواست های خارجی ها برای دریافت مجوز اقامت را تشدید کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی Haberturk به نقل از منابع رسمی اعلام کرد، کنترل درخواست های ارسال شده توسط اتباع خارجی برای اجازه اقامت کوتاه مدت در ترکیه تشدید شده است. درخواست هایی که مطابق با مقررات جدید نمی باشند، رد می شوند".
خاطرنشان می‌شود، خارجی‌هایی که به منظور تحصیل، پیوستن به خانواده‌های خود، انجام تحقیقات علمی، راه‌اندازی کسب‌وکار یا خرید املاک و مستغلات وارد ترکیه می‌شوند، باید برای دریافت نوع مناسب مجوز اقامت اقدام کنند. درخواست ها باید همراه با مدارک لازم برای اثبات دلایل مشمول بودن اخذ مجوز اقامت باشند. پس از بررسی مدارک و در صورت تایید بودن آنها،، کارت مجوز اقامت برای اتباع خارجی صادر می شود.
در گزارش این کانلا تلویزیونی همچنین آمده است:" مجوز اقامت توریستی برای آن دسته از خارجیانی که برای اولین بار وارد ترکیه می شوند و برای اقامت توریستی درخواست می کنند، اما مدرکی دال بر توریست بودنشان وجود ندارد، صادر نخواهد شد. در این راستا، این فرد موظف است برای مجوز اقامت مربوطه درخواست دهد، پس از آن براساس شرایط مجوز خاص، حائز شرایط بودن فرد مورد ارزیابی و تصمیم گیری قرار می گیرد".
همزمان، منابع رسمی این کانال تلویزیونی گزارش هایی مبنی بر اینکه اداره مهاجرت اخیرا درخواست شهروندان روس را بدون استثنا رد کرده است، تکذیب کردند.
بر اساس داده های آژانس مهاجرت ترکیه، روس ها از نظر تعداد مجوزهای اقامت در ترکیه در سال 2022 رتبه اول را در بین خارجی ها به خود اختصاص دادند.
تعداد کل اتباع خارجی در ترکیه تا 19 ژانویه به بیش از 1 میلیون و 355 هزار نفر رسیده است.
همچنین به صورت سنتی ترکیه مقصد بسیار مناسبی برای اتباع ایرانی می باشد که به دلایل مختلف در این کشور زندگی و به کار مشغول هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала