اوکراین: غرب از هماهنگی ارسال تسلیحات به کی یف حمایت می کند

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر تسلیحات "الهی" روسیه
تسلیحات الهی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.01.2023
اشتراک
اوکراین: رهبران بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا از هماهنگی ارسال تسلیحات به کی یف حمایت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، آلمان، فرانسه و ایتالیا از هماهنگی نزدیک در مورد ارسال تسلیحات به اوکراین استقبال کردند. این در بیانیه ای که روز چهارشنبه توسط دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا پس از گفتگوی تلفنی وی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، اولاف شولز، صدراعظم آلمان و جورج ملونی، نخست وزیر ایتالیا منتشر شد، بیان شده است.
در این بیانیه آمده است: "همه رهبران از هماهنگی نزدیک تدارکات نظامی استقبال کردند و اقدامات بین‌المللی مشترک طیف‌های مختلف در حمایت از اوکراین را بررسی کردند". نخست وزیر بریتانیا همچنین از رهبران غربی خواست تا "حمایت خود را از کی یف در هفته ها و ماه های آینده تقویت کنند."
در 14 ژانویه، سوناک اعلام کرد که لندن 14 تانک جنگی “چلنجر 2” ، 200 خودروی زرهی دیگر، مهمات توپخانه اضافی و انواع موشک‌ها را به اوکراین خواهد فرستاد. روز چهارشنبه، دولت آلمان تایید کرد که 14 تانک "لئوپارد 2" را از ذخایر نیروهای مسلح آلمان ارسال می کند و مجوز صادرات مجدد به سایر کشورها را صادر می کند. کمی بعد، بایدن اعلام کرد که ایالات متحده 31 تانک "ام 1 آبرامز" را به اوکراین عرضه خواهد کرد.
از آغاز عملیات ویژه روسیه، ایالات متحده و متحدانش میلیاردها دلار تجهیزات نظامی در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده اند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала