لاوروف درباره ایده ایجاد واحد پولی بریکس اظهار نظر کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry Press Service /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2023
اشتراک
لاوروف تاکید کرد که به مکانیسم های مالی در دست کسانی که آماده فریب هستند تکیه نکنند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: نمی‌توان به مکانیسم‌های مالی غرب تکیه کرد که هر لحظه آماده فریب دادن به خاطر یک هدف لحظه‌ای هستند، بنابراین، بریکس از قبل ایده‌هایی درباره ایجاد یک ارز واحد دارد.
به گفته وی، باید در چارچوب الگوی جهانی سازی که به شدت از آن سوء استفاده می کند، به دنبال راه هایی برای حفظ منافع از سلطه سازوکارهای ایجاد شده توسط غرب بود.
لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: اول از همه، منظور من نقش دلار است.
پرچم های کشورهای عضو گروه بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
بریکس به دنبال فرصت هایی برای جایگزینی "معاملات به دلار" است
سهم ارزهای ملی در تسویه حساب بین کشورهای بریکس در حال حاضر به طور فعال در حال رشد است. در حال حاضر در کشورهای بریکس، ابتکاراتی در مورد نیاز به کار بر روی ایجاد واحد پول خود اعلام شده است. دلیل آن بسیار ساده است - نمی توانید به مکانیسم ها اعتماد کنید. که در دست کسانی است که هر لحظه می توانند فریب دهند و از تعهدات خود صرف نظر کنند.
رئیس جمهور برزیل، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، روز دوشنبه پیشنهاد کرد که در مورد امکان ایجاد یک ارز واحد MERCOSUR برای استفاده در داخل گروه فکر شود. وی یادآور شد که چنین بحث هایی توسط بریکس انجام می شود. رئیس جمهور برزیل خاطرنشان کرد که ایجاد چنین ارزهایی باید به کاهش وابستگی به دلار و تسهیل تجارت کمک کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала