قصد ایران برای تولید بیش از 5 میلیون بشکه نفت تا 8 سال آینده

صادرات
صادرات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2023
اشتراک
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: تا ۸ سال آینده ۵.۷ میلیون بشکه نفت در ایران تولید خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، محسن خجسته مهر معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مراسم در آیین انعقاد نخستین قرارداد طرح احیاء چاه های بسته و کم بازده نفتی اعلام کرد که تا ۸ سال آینده ۵.۷ میلیون بشکه نفت در ایران تولید خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه از بین 6 هزار حلقه چاه بسته شده و یا کم بازده در کشور، 750 عدد از آنها انتخاب شده و «وارد فرآیند اخذ مجوز از شورای اقتصاد شده و به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای آن مصوب شده است».
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2023
فرستاده ویژه: آمریکا بر سر واردات نفت ایران فشار بر چین را افزایش می دهد
معاون وزیر نفت ایران همچنین با اشاره به اینکه «این کار بر عهده پارک فناوری گذاشته شده است»، خاطر نشان کرد: «شرکت‌های دانش بنیان در رفع موانع تولید از مخازن نفتی را حل کنند و وظیفه ما این است که این چالشها را به موارد فناورانه تبدیل کنیم. شرکت‌های دانش بنیان برای انجام یک ماموریت بزرگ انتخاب شده‌اند».
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: «تا ۸ سال آینده ۵.۷ میلیون بشکه نفت در ایران تولید خواهد شد که بخشی نگهداشت توان تولید فعلی کشور است که قرار است برای مدتی ادامه داشته باشد».
وی خاطر در خصوص اینکه حدود 900 هزار بشکه از طریق روش‌های ازدیاد تولید خواهند شد، اذعان کرد که بخش دیگری از افزایش تولید مربوط به اکتشافات و حفاری های جدید خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала