فرستاده ویژه: آمریکا بر سر واردات نفت ایران فشار بر چین را افزایش می دهد

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه
پیش بینی شکست آمریکا در جنگ فرضی با چین و روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2023
اشتراک
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ایالات متحده نگران صادرات نفت ایران به چین است و به اقدامات برای اعمال تحریم ها علیه پکن ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران گفت: ایالات متحده نگران صادرات نفت ایران به چین است و به بحث درباره اقدامات برای اعمال تحریم ها علیه پکن و تعدادی از کشورهای واردکننده نفت ایران ادامه خواهد داد.
مالی به بلومبرگ گفت: "ما در تلاش هستیم تا آنها را زیر نظر بگیریم و اقدامات لازم را برای جلوگیری از صادرات نفت ایران و بازدارندگی کشورها از خرید آن انجام دهیم. شما روی چین تمرکز کردید. درست است. این کشور مقصد اصلی صادرات غیرقانونی است." در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که ایران نفت بیشتری به خصوص به چین صادر می کند؟
نماینده ویژه آمریکا در امور ایران افزود که واشنگتن در این زمینه با مقامات چینی در تماس است. مالی همچنین تاکید کرد که ایالات متحده "به بحث در مورد اقدامات برای اعمال تحریم ها" علیه کسانی که نفت ایران را وارد می کنند، ادامه خواهد داد.
وی افزود که مذاکرات با چین چند ماه است که ادامه دارد و "تشدید خواهد شد".
در سال 2015، بریتانیا، آلمان، چین، روسیه، ایالات متحده، فرانسه و ایران یک توافق هسته ای - برجام در مورد برنامه هسته ای ایران را منعقد کردند که شامل لغو تحریم ها در ازای محدود کردن برنامه هسته ای ایران بود. با این حال، در ماه مه 2018، ایالات متحده تحت رهبری دونالد ترامپ از برجام خارج شد و تحریم ها علیه تهران از جمله صادرات نفت ایران را بازگرداند. آنها در سال 2019 تصمیم گرفتند تحریم‌های ثانویه را علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با فروش نفت ایران اعمال کنند. در عین حال، به گفته تهران، صادرات نفت ایران در نوامبر 2022 یک رکورد از سال 2018 را شکست.
چین قبلاً گفته بود که "از آنجایی که ایالات متحده همچنان سرسختانه چین را رقیب اصلی خود می داند و درگیر مهار، سرکوب و تحریک آشکار علیه چین است، روابط چین و ایالات متحده با مشکلات جدی روبرو شده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала