بوریس جانسون خواستار پذیرش اوکراین در ناتو شد

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthوزیر خارجه انگلیس در آمریکا جزئیات سفر خود به روسیه را بررسی خواهد کرد
وزیر خارجه انگلیس در آمریکا جزئیات سفر خود به روسیه را بررسی خواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.01.2023
اشتراک
نخست‌وزیر سابق بریتانیا معتقد است که اوکراین باید به ناتو بپیوندد، اگرچه پیشتر و به عنوان رئیس دولت، گفته بود که در آینده قابل پیش‌بینی این موضوع "حتی به غیرممکن نیز نزدیک نیست".
به گزارش اسپوتنیک، بوریس جانسون نخست وزیر سابق بریتانیا، در مقاله خود برای نشریه دیلی میل نوشت:" نتیجه ناتوانی چندین ساله ما در عمل به وعده و پذیرش اوکراینی ها در پناه دفاعی ناتو چیست"؟
او افزود که "به خاطر ثبات و صلح بلندمدت، اکنون واضح است که اوکراین باید به ناتو ملحق شود".
در همین حال و کمتر از یک سال پیش، جانسون اظهار کرده بود که ورود اوکراین به ناتو در آینده نزدیک هرگز حتی "نزدیک به غیرممکن" نیز نیست و "همگان از آین موضوع اطلاع دارند."
Мэр Лондона Борис Джонсон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.06.2022
بوریس جانسون وارد کی‌یف شد + ویدئو
در پایان ماه سپتامبر، ولودیمیر زلنسکی گفت که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. بعدها جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی خاطرنشان کرد که در حال حاضر انجام چنین رویه ای نابهنگام است. ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، در واکنش به اظهار نظر زلنسکی، موضع بدون تغییر ناتو در مورد حق هر کشور برای تعیین مسیر خود و سیاست "درهای باز" را تصدیق کرد، اما تاکید کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی تلاش های خود را برای کمک به کی یف در دفاع از خود متمرکز خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала