وزیر سابق انرژی یونان: اروپا برای گاز طبیعی گران، هزینه گزافی پرداخت خواهد کرد

گاز
گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.01.2023
اشتراک
در شرایط کمبود منابع انرژی ارزان در کشورهای اروپایی، شرکت های صنعتی در حال تعطیل شدن و استانداردهای زندگی در حال سقوط هستند. شهروندان بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا به طور مداوم تظاهرات می کنند و رهبران خود را به سیاست های کوته بینانه متهم می کنند. اما سیاستمداران این کشورها فقط شانه هایشان را بالا می اندازند.
به گزارش اسپوتنیک، "پاناگیوتیس لافازانیس"، وزیر سابق انرژی یونان، در واکنش به اظهارات هابک، وزیر اقتصاد آلمان مبنی بر اینکه "پوتین شیر گاز را بسته است"، به اسپوتنیک گفت که او کاملاً از موضع اشتراچه معاون سابق صدراعظم اتریش حمایت می کند که گفته بود مقامات آلمانی از گفتن حقیقت به مردم خود در مورد دلایل واقعی افزایش قیمت نفت و گاز و کمبود انرژی، می ترسند.
به مردم خود حقیقت را در مورد دلایل واقعی افزایش قیمت گاز و برق و کمبود احتمالی منابع انرژی بگویند.
پیش از این، روبرت هابک، وزیر اقتصاد آلمان، گفته بود که دولت آلمان مجبور شده است نیروگاه های برقی که با نفت کوره و زغال سنگ کار می کنند را دوباره فعال کند، زیرا گفته می شود روسیه عرضه گاز طبیعی به آلمان را قطع کرده است.
پاناگیوتیس لافازانیس، وزیر سابق انرژی یونان به اسپوتنیک گفت: "به طور کلی، آنچه تشکیلات سیاسی یونان و تشکیلات سیاسی اروپا درباره توسعه جنگ اوکراین و پیامدهای آن می‌گویند، دروغ بزرگی است. آنها دائماً دروغ می گویند و سعی می کنند هم یونانی ها و هم سایر ملت های اروپایی را فریب دهند. اروپا در واقع با سیاست خود جنگی را در اوکراین به راه انداخت و سپس خود به نوعی وارد آن شد. آنها با کمک تسلیحات، شبه نظامیان داوطلب و کمک های مالی در این جنگ شرکت دارند. اکنون اروپا جز "خود فروپاشی" و نابودی کاری انجام نمی دهد. این چیزی است که امروز در اروپا اتفاق می افتد".
وی اضافه کرد:" اروپا برای گاز طبیعی گران قیمتی که اکنون مجبور به خرید آن است، بهای بالایی می پردازد. پیامدهای تامین انرژی نیز جدی است و خود اروپا مسئولیت کامل آنها را بر عهده دارد.
Строительство газопровода Северный поток-2  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
سیاستمدار اتریشی: در آلمان، حقیقت درباره مشکلات مربوط به گاز به مردم اعلام نمی شود
اتحادیه اروپا امروز فقر بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کند که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است. و متأسفانه تا زمانی که به تشدید هیستری تهاجمی ضد روسی جنگ سرد ادامه داده و به مشارکت فعال خود در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد، سریعتر به سمت خودباختگی بزرگ می رود. اروپا آینده ای ندارد و ساکنان آن باید برای زندگی بسیار بدتر از امروز آماده شوند".
روسیه تمامی تعهدات خود در رابطه با تامین گاز اروپا از طریق اوکراین و همچنین خط لوله گاز "ترکیش استریم" را به انجام می رساند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала