گزارش و تحلیل

توهین به مقدسات اگر تشویق به خشونت نیست پس چیست؟

© AFP 2023 / JOSEPH EIDکشف یکی از قدیمی ترین قرآن ها در بریتانیا
کشف یکی از قدیمی ترین قرآن ها در بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
اشتراک
بدیهی است این کار، یعنی آتش زدن قرآن، بهانه ای برای تحریک مسلمانان اروپا جهت واکنش نشان دادن است و همین امر خواه ناخواه موجب آن خواهد شد که خشونت راه بیافتد، پس دیگر حکومت سوئد نمیتواند از بهانه آزادی بیان و آزادی های فردی برای حمایت از این فرد استفاده کند و باید با او و امثال او برخورد شود.
این روزها برخی کشورهای اروپایی به مامن تروریست ها و گروه های نژاد پرست تبدیل شده اند.
چند روز پیش رهبر یکی از گروه های نژاد پرست سوئدی در اقدامی که مشوق خشونت می باشد اقدام به آتش زدن قرآن کریم در مقابل سفارت ترکیه نمود.
این اقدام در حالی انجام شد که این فرد و تشکیلات تروریستی نژاد پرستانه اش با مجوز رسمی دولت سوئد در مقابل سفارت ترکیه جمع شده بودند و وی این عمل را در حضور و با حمایت پلیس سوئد انجام داد.
طبق معمول سوئدی ها و اروپایی ها ادعا کردند چون آزادی بیان دارند هیچ واکنشی نشان نخواهند داد.
اگر آزادی بیان وجود دارد پس چرا کسی حق ندارد درباره هلوکاست و یا یهودی ها و یا اسرائیل حرفی بزند؟
آیا برخورد های اروپایی ها با افرادی مانند روژه گارودی در راستای صیانت از آزادی بیان بوده؟
پرچم سوئد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
نخست وزیر سوئد حادثه آتش زدن قرآن را محکوم کرد
علیرغم همه ادعاهای سوئدی ها و اروپاییها ولی طبق قوانین خودشان قانون آزادی بیان محدود به ترویج خشونت است.
یعنی حد آزادی بیان تا حدی است که به ترویج خشونت تبدیل نشود و کسی حق ندارد به بهانه آزادی فردی و یا آزادی بیان حرفی را بزند و یا کاری را انجام دهد که مروج خشونت باشد.
بدیهی است این کار، یعنی آتش زدن قرآن، بهانه ای برای تحریک مسلمانان اروپا جهت واکنش نشان دادن است و همین امر خواه ناخواه موجب آن خواهد شد که خشونت راه بیافتد، پس دیگر حکومت سوئد نمیتواند از بهانه آزادی بیان و آزادی های فردی برای حمایت از این فرد استفاده کند و باید با او و امثال او برخورد شود.
اگر آزادی بیان است پس چرا پخش و یا انتشار مطالب رسانه هایی که مورد علاقه این کشورها نیست منع می گردد؟
رسانه هایی مانند اسپوتنیک و آر تی و پرس تی وی و العالم و الکوثر و اخیرا حتی تی آر تی و...
متاسفانه قرن ها است که جریان های نژاد پرستانه و تروریستی به اشکال مختلف در اروپا رواج دارد و علیرغم تلاش اروپایی ها به رفتن به مسیر متمدن شدن اما هنوز که هنوز است می بینیم.
علیرغم ادعای متمدن بودن اروپایی ها و ادعای زندگی کردن در بهشت، هنوز که هنوز است شیاطین بر بسیاری از کشورهای اروپایی و غربی تسلط دارند و هنوز که هنوز است تفکر های غیر متمدنانه و خودخواهانه ونژادپرستانه بر افکار بسیاری از اروپایی ها حاکم است.
همین تفکر ها بود که دو جنگ جهانی به پا کرد وهمین تفکر ها هست که امروزه جهان را به سمت جنگ جهانی دیگر می کشاند.
در دوره ای می بینیم که این تفکرها روی یهودی ها متمرکز بود و نژاد پرستی بیش از حد اروپایی ها موجبات ایجاد فجایع انسانی تاریخی بر علیه یهودی ها گشت و بعد ها اینها برای اینکه از شر یهودی ها خلاص شوند رفتند و سرزمین صلح تاریخی، یعنی فلسطین که نام اش با همان کبوتر و شاخه زیتون که نماد صلح است پیوند خورده را تصرف کردند و یهودی ها را وادار کردند به آنجا بروند تا از شر آنها خلاص شوند و مصیبت های خود را بر سر ملت های منطقه خاورمیانه خالی کردند.
امروزه هم اگر کنکاش کنید می بینید همه مصیبت هایی که بر سر ملت های این منطقه آمده از زیر سر اسرائیل بوده وهست.
اروپایی ها چند قرن بسیاری از کشورهای اسلامی را استعمار کردند و اموال و ارزاق این کشورها را به سرقت بردند و به بهانه های مختلف اینها را وادار کردند به اروپا بروند تا برای آنها کار کنند و اروپایی ها سود بیگاری کشیدن از نیروی کار ارزان را ببرند.
برخی به عنوان برده و برخی به عنوان سرباز و برخی به عنوان مهاجر و برخی دیگر به عنوان پناهنده.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
واکنش وزارت خارجه ایران به اهانت به قرآن کریم در سوئد
اروپایی ها طی دهه ها تلاش کردند اینها را وادار کنند تا اعتقادات خود را کنار بگذارند و بر اساس آنچه اروپایی ها به آنها تلقین می کنند زندگی کنند.
یکی از این کشورها هم همین سوئد بود که تلاش زیادی انجام داد تا مسلمانان در این کشور دین و ایمان خود را کنار بگذارند اما چنین نشد و مسلمانان به اعتقادات خود پایبند ماندند.
حال امروزه اینها فضاسازی منفی بر علیه اسلام در جهان و اروپا راه انداخته اند و تلاش دارند که با استفاده از این اسلام هراسی کاری کنند که مسلمانان نسبت به باورهای خود ضعیف شوند.
حمله ها به اسلام هم بیشتر بابت این می باشد که بسنجند و ببینند در کدام مرحله هستند و چه قدر مسلمانان نسبت به باورهای خود سست شده اند.
یک بار این جریان در فرانسه رخ می دهد و بار دیگر در سوئد و باری دیگر در جای دیگری از اروپا و تا وقتی که مسلمانان کاملا نسبت به اعتقادات خود خنثی شوند این جنگ بر علیه آنها ادامه خواهد یافت مگر اینکه به یکباره ببینند که مسلمانان یک واکنش بسیار تندی نشان داده اند که هزینه اش برای کشوری که چنین توهینی به مقدسات آنها کرده بسیار سنگین باشد.
به عنوان مثال قطع دست جمعی روابط با این کشور و یا منع دست جمعی تجارت با آن.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала