وزارت دفاع فنلاند به زودی در مورد خرید پدافند هوایی از اسرائیل تصمیم گیری می کند

© AP Photo / PRNewsFoto/Raytheon Companyپنتاگون قصد دارد موشک هایی برای دفاع در مقابل خطر روسیه به فنلاند بفروشد
پنتاگون قصد دارد موشک هایی برای دفاع در مقابل خطر روسیه به فنلاند بفروشد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
اشتراک
وزارت دفاع فنلاند در هفته‌های آتی درباره تقویت سامانه دفاع هوایی این کشور و خرید سامانه‌های موشکی ضدهوایی (SAM) از اسرائیل تصمیم‌گیری خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه "هلسینگین سانومت" روز یکشنبه با اعلام این خبر، نوشت:" وزارت دفاع فنلاند یکی از دو تامین کننده اصلی تسلیحات اسرائیلی، "صنایع هوافضای اسرائیل" و "سیستم های دفاع پیشرفته رافائل" را انتخاب خواهد کرد. پیشنهاد شرکت اول شامل سیستم Barak MX و شرکت دوم، سیستم "دیوید اسلینگ" می باشد".
فنلاند در ابتدا پیشنهادهایی از پنج تولیدکننده از اسرائیل، آلمان، نروژ و بریتانیا دریافت کرده بود. وزارت دفاع فنلاند اطلاعات محدودی در مورد این قرارداد ارائه می دهد.
کارشناس وزارت دفاع فنلاند، فرانس پلتونن گفت:" در این مرحله نمی توان اطلاعات ای معامله را فاش کرد."
این نشریه همچنین اشاره کرد، این قرارداد ممکن است برای هلسینکی گران تمام شود، زیرا قیمت این گونه سیستم های دفاع هوایی بالا است.
پیش از این گزارش شده بود که فنلاند در حال کار بر روی ایجاد یک سیستم دفاع هوایی به روز شده است که پس از پیوستن این جمهوری به این اتحادیه اروپا در سیستم های ناتو ادغام خواهد شد.
فنلاند و سوئد در 18 می 2022 درخواست خود برای برای پیوستن به ناتو را اعلام کردند. انتظار می رفت هلسینکی و استکهلم در نشستی در مادرید در 28 تا 30 ژوئن سال گذشته برای پیوستن به ناتو پذیرفته شوند، اما وتوی ترکیه مانع از این روند شد. آنکارا خواستار "تغییر قوانین این دو کشور در مورد تروریسم"، "به رسمیت شناختن سازمان های کرد به عنوان تروریست" و "همچنین لغو ممنوعیت ارسال سلاح به ترکیه توسط فنلاند و سوئد" است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала