نخست وزیر سوئد حادثه آتش زدن قرآن را محکوم کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / پرچم سوئد
پرچم سوئد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
اشتراک
ابراز همدردی نخست وزیر سوئد با مسلمانانی که از حادثه آتش زدن قرآن رنجیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد سوزاندن قرآن در جریان تجمع راست افراطی در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم را محکوم کرد و آن را اقدامی غیرقابل قبول و توهین آمیز خواند، اما اشاره کرد که قانون نقض نشده است.
نخست وزیر سوئد در حساب توییتر خود نوشت: "آزادی بیان بخش اساسی دموکراسی است. اما آنچه قانونی است لزوماً قابل قبول نیست. سوزاندن کتاب هایی که برای بسیاری مقدس هستند، عمیقاً بی احترامی است. من می خواهم با همه مسلمانانی که از آنچه در استکهلم اتفاق افتاد آزرده خاطر شدند ابراز همدردی کنم. "
کشف یکی از قدیمی ترین قرآن ها در بریتانیا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
واکنش تند ساکنان ترکیه به آتش زدن قرآن در سوئد
نوردیک نیوز روز جمعه گزارش داد که راسموس پالودان، رهبر حزب راست افراطی دانمارک، معامله سخت، مجوز برگزاری تجمع قرآن سوزی در خارج از سفارت ترکیه در استکهلم را دریافت کرد. پالودان روز شنبه در ساعت 16:30 به وقت تهران یک تجمع برگزار کرد. وزارت خارجه ترکیه گفت: سوزاندن قرآن در استکهلم نشان دهنده سطح اسلام هراسی، نژادپرستی و تبعیض در اروپا است. توبیاس بیلستروم وزیر امور خارجه سوئد در واکنش به این اظهارات آنکارا گفت که چنین تحریکاتی وحشتناک است، اما در سوئد آزادی بیان وجود دارد و خود دولت پادشاهی از باورهای اسلام هراسی حمایت نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала