شهروندان آمریکایی، اقدامات ترامپ و بایدن در قبال اسناد محرمانه را محکوم می کنند

© AFP 2023 / BRANDON BELLترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد
ترامپ، هیتلر را تحسین می‌کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
اشتراک
براساس نظرسنجی انجام شده در ایالات متحده، اکثریت شهروندان آمریکایی، ترامپ و بایدن را به دلیل نگهداری و رفتار غیرمسئولانه در قبال اسناد محرمانه، مقبوح می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس نتایج یک نظرسنجی جامعه‌شناختی که توسط "ای‌بی‌سی نیوز/ایپسوس" صورت گرفته است، اکثر آمریکایی‌ها اقدامات دونالد ترامپ و جو بایدن، روسای جمهور سابق و کنونی ایالات متحده را که اسناد محرمانه را در مکان‌های نامربوط نگهداری می‌کردند، محکوم کردند.
بر اساس نتایج این مطالعه، 77 درصد از پاسخ دهندگان مطمئن هستند که ترامپ در قبال اسناد محرمانه رفتاری "غیر مسئولانه" داشته است، در حالی که 64 درصد از آمریکایی ها در مورد جو بایدن چنین نظری را داشته اند.
در عین حال در میان حامیان حزب دموکرات آمریکا، اقدامات ترامپ توسط 96 درصد پاسخ دهندگان و تنها 47 درصد از حامیان حزب جمهوری خواه محکوم شد. در میان جمهوری خواهان، "اقدامات غیرمسئولانه" بایدن به نوبه خود توسط 89 درصد و تنها 38 درصد در میان دموکرات ها گزارش شده است.
با ارزیابی جدیت اقدامات روسای جمهور سابق و فعلی، 43 درصد از آمریکایی ها معتقدند که اقدامات ترامپ "جدی تر" از بایدن بوده است. به نوبه خود، تنها 20 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که اقدامات بایدن "جدی‌تر" از ترامپ بود. 30 درصد از پاسخ دهندگان به طور یکسان نگران اقدامات هر دو سیاستمدار هستند.
این نظرسنجی در 20 تا 21 ژانویه 2023 انجام شد و 532 نفر افراد بزرگسال در آن شرکت کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала