آغاز مرحله اجرایی منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی در ایران

© Photo / IRNAحسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران
حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.01.2023
اشتراک
رییس سازمان فضایی ایران: مرحله اجرایی پروژه منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی رسماً کلید زده شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن سالاریه رییس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه ده ساله فضایی کشور و جایگاه پروژه منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی در آن، اعلام کرد که مرحله اجرایی این پروژه رسماً کلید زده شد.
وی اظهار کرد: «سازمان فضایی ایران بر اساس تکلیف برنامه ۱۰ساله فضایی و به منظور خدمات‌دهی به مردم، دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و همچنین ارائه خدمات به شرکت‌های بخش خصوصی، موظف شده که یک منظومه ماهواره‌ای مخابراتی را در مدار زمین قرار دهد».
ماهواره ناهید-1 ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.12.2022
ایران از پرتاب دو ماهواره تا پایان سال خبر داد
سالاریه تصریح کرد: «اجرای این پروژه که "پروژه شهید سلیمانی" نام دارد و در واقع نخستین پروژه منظومه ماهواره‌ای کشورمان محسوب می‌شود، به دلیل دستاوردهای حاصله در تولید سری ماهواره و شبکه سازی آن، از اهمیت بالایی برای کشور برخوردار است».
رئیس سازمان فضایی ایران خاطر نشان کرد: «در حال حاضر با گذشت کمتر از یک ماه از تصویب برنامه ۱۰ساله فضایی که یکی از مهم‌ترین بندهای آن اجرای پروژه شهید سلیمانی است، با شروع فرایند مناقصه و شناسایی شرکت یا شرکت‌های مجری مرحله اجرایی این پروژه رسماً کلید زده شد». وی افزود: «پس از ارائه طرح اجرایی توسط شرکت‌های خصوصی، پروژه به برترین طرح اجرایی سپرده شده و شرکت یا شرکت‌های خصوصی پذیرفته شده، مرحله اجرایی این پروژه مهم را با طراحی و ساخت اولین ماهواره‌های منظومه، آغاز خواهند کرد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала