وزارت خارجه روسیه: مسکو به فشار بر شبکه خبری “آر تی” در فرانسه واکنش نشان خواهد داد

© Sputnik / Viraly Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر Визит главы МИД РФ С. Лаврова во Францию
Визит главы МИД РФ С. Лаврова во Францию - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه : مسکو به مسدود شدن حساب های شبکه خبری “ آر تی” پاسخ خواهد داد، این اقدامات بر رسانه های فرانسوی در روسیه تأثیر می گذارد.
گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مسکو به مسدود شدن حساب های شبکه خبری ” آر تی” در فرانسه پاسخ خواهد داد.
همانطور که در این وزارتخانه هشدار داده شده است، این منجر به اقدامات تلافی جویانه علیه رسانه های فرانسوی در روسیه خواهد شد.
دیپلمات‌ها افزودند: "اگر مقامات فرانسوی از ترور روزنامه‌ نگاران روسی دست برندارند، اقداماتی انجام خواهیم داد که برای همیشه به خاطر بسپارند".
کسنیا فیودرووا، رئیس دفتر تحریریه این کانال تلویزیونی، از مسدود شدن حساب های شبکه خبری “آر تی” در فرانسه خبر داد. به گفته وی، بانک اعلام کرد که آنها به دستور مقامات در چارچوب نهمین بسته تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه که در دسامبر تصویب شد، عمل می کنند. علاوه بر این، شبکه خبری “آر تی” فرانسه در لیست تحریم ها قرار ندارد و حق کار در فرانسه را دارد.
وضعیت رسانه های روسیه در غرب در سال های اخیر به طور فزاینده ای دشوار شده است. در نوامبر 2016، پارلمان اروپا قطعنامه ‌ای را تصویب کرد که در آن ضرورت مقابله با رسانه‌ها اعلام شد و شبکه های خبری “اسپوتنیک “ و “آر تی “ به عنوان تهدیدهای اصلی نام برده شد. در مارس سال گذشته، اتحادیه اروپا توزیع سیگنال و محتوای این رسانه ها از جمله شبکه خبری “آر تی “ فرانسه را ممنوع کرد. سازمان نظارت بر رسانه های فرانسه از تعلیق فوری پخش این شبکه تلویزیونی در این کشور خبر داد. شبکه خبری “آر تی “ فرانسه از این تصمیم به دادگاه اتحادیه اروپا درخواست تجدید نظر کرد، اما دادگاه این ادعا را رد کرد.
همانطور که ریکاردو گوتیرز، رئیس فدراسیون روزنامه نگاران اروپا خاطرنشان کرد، ممنوعیت رسانه های روسی در اتحادیه اروپا سابقه خطرناکی ایجاد کرده است که آزادی مطبوعات را به خطر می اندازد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала