ماسک از آمریکا برای حمایت از اوکراین در تصرف کریمه انتقاد کرد

© AFP 2023 / Robin Beckایلون ماسک
ایلون ماسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
اشتراک
ماسک برنامه های آمریکا برای حمایت از اوکراین در تصرف کریمه را تشدید بی رحمانه خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، سرمایه دار آمریکایی از آمادگی ایالات متحده برای حمایت از اوکراین در صورت تلاش برای حمله به کریمه انتقاد کرد.
وی به نشر اخیر نیویورک تایمز واکنش نشان داد که بر اساس آن، دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده به این موضوع اعتراف کرده است که اوکراین ممکن است برای حمله به کریمه به نیروهای بیشتری نیاز داشته باشد. این امر می تواند موجب تقویت موقعیت مقامات کی یف در مذاکرات آتی شود. در این نشریه آمده است که کاخ سفید تا همین اواخر از ارائه سلاح به کی یف برای حمله به شبه جزیره کریمه خودداری می کرد، اما "اکنون این خط قرمز دارد از بین می رود".
ماسک در توییتی نوشت: " من طرفدار اوکراین هستم، اما تشدید درگیری بیرحمانه برای اوکراین و جهان بسیار خطرناک است."
پیشتر، سابرینا سینگ، معاون سخنگوی پنتاگون گفت که ایالات متحده از اوکراین از جمله عملیات احتمالی برای تصرف کریمه حمایت خواهد کرد. ولادیمیر کنستانتینوف، رئیس پارلمان کریمه، به اسپوتیک گفت که اگر مقامات کی یف تلاش کنند تا به کریمه تجاوز کنند، نباید بعداً از حمله تلافی جویانه شکایت کنند. سرگی تسکوف، سناتور کریمه بیان کرد که بازگشت کریمه به اوکراین، از جمله با زور، غیرواقعی است، احتمال زیادی وجود دارد که کشورهای مجزایی از نقشه سیاسی محو شوند.
کریمه در مارس 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین جزو خاک روسیه شد. در همه پرسی سال 2014، 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی یف حمایت می کنند. رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала