واکنش وزارت خارجه ایران به اهانت به قرآن کریم در سوئد

© Photo / IRNAناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.01.2023
اشتراک
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن اهانت به قرآن کریم در سوئد بر انتظار افکار عمومی جهان اسلام از دولت سوئد برای جلوگیری از تکرار این قبیل رفتارهای اسلام ستیزانه تاکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هتک حرمت قرآن کریم در کشور سوئد و تداوم انجام این عمل قبیح در کشورهای اروپایی را به شدت محکوم کرد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران تاکید کرد: «متأسفانه برخی کشورهای اروپایی همچون گذشته به بهانه واهی حمایت از آزادی بیان، دست عناصر افراط گرا و تندرو را در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات و ارزش های اسلامی باز می گذارند و علی رغم شعارهای زیبای حقوق بشری، اسلام ستیزی و اسلام هراسی را در جوامع خود نهادینه می کنند».
حسین امیر عبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.01.2023
وزارت امور خارجه ایران کاریکاتور شارلی ابدو را محکوم کرد
وی افزود: « تکرار هتک حرمت به کتاب آسمانی یک و نیم میلیارد مسلمان، مصداق بارزی از نفرت پراکنی و ترویج خشونت علیه تمام مسلمانان است و اینگونه اقدامات هیچ نسبتی با آزادی بیان و عقیده ندارد».
کنعانی زادگان در انتها خاطر نشان کرد: «افکار عمومی جهان اسلام انتظار دارند دولت سوئد از تکرار این قبیل رفتارهای اسلام ستیزانه جلوگیری کرده و عاملان جریحه دار کردن احساسات مسلمانان را بی مجازات نگذارد».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала