گزارش و تحلیل

"شکارچیان شب" روسی موشک های جدیدی برای انهدام تانک های اوکراینی دریافت کردند

سقوط بالگرد
سقوط بالگرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.01.2023
اشتراک
بالگردهای تهاجمی Mi-28 در خط مقدم جبهه موشک های جدید ضد تانک را دریافت کردند.
اسپوتنیک به نقل از مجله آمریکایی میلیتاری واچ مگزین MWM گزارش می دهد: قبل از شروع درگیری، اوکراین قدیمی ترین، اما بیشترین نیروهای زرهی در اروپا را داشت و اکنون شروع به دریافت تجهیزات از کشورهای ناتو کرده است. مثلا بریتانیا به تازگی برنامه های خود را برای تحویل تانک های چلنجر-2 تایید کرده است. روسیه برای مقابله با این واحدهای زرهی، کا-52های دو پیچه از دفتر طراحی کاموف و بیش از 120 فروند Mi-28 دارد. هلیکوپترهای تهاجمی 28NM-Mi روسیه در حال گسترش نقش خود در درگیری روسیه و اوکراین با استفاده از کلاس جدیدی از موشک های ضد تانک برای مبارزه با تعداد رو به رشد خودروهای زرهی اوکراین هستند.
این بالگرد اولین بار در ژانویه 2008 وارد خدمت شد. بنابراین، این بالگرد 22 سال از نزدیکترین رقیب غربی خود، آپاچی آمریکایی AH-64 جوانتر است. Mi-28 به عنوان جانشین مستقیم آنالوگ شوروی "آپاچی" - Mi-24 ساخته شد. Mi-28 می تواند تا 16 موشک ضد تانک یا 80 موشک 80 میلی متری را حمل کند. از نظر عملکرد پرواز، قدرت شلیک، بقا و سهولت نگهداری نسبت به آپاچی ها برتری قابل توجهی دارد و همچنین به دلیل قابلیت پرواز به عقاب مشهور است.
Mi-28NM جدیدترین و به طور فزاینده بیشترین بالگرد در اوکراین است. در سال 2016 برای اولین بار برای عملیات نظامی در سوریه استفاده شد. با قدردانی از عملکرد بالای Mi-28NM، وزارت دفاع روسیه قراردادهایی را برای تامین 98 واحد دیگر تا سال 2027 با مقداری بهینه سازی امضا کرد: شامل موتورهای مدل VK- 2500P، افزایش 13 درصدی سرعت، سنسورهای جدید همه جانبه و کنترل های ارتقا یافته آتش. بالگردها همچنین می توانند در جنگ های هوایی شرکت کنند و موشک های R-74M را حمل نمایند.
برای عملیات در اوکراین، Mi-28 عمدتا از موشک های 80 میلی متری و 122 میلی متری استفاده می کرد، اما استفاده از موشک های هدایت شونده ضد تانک M1209 "آتاکا" نیز مورد توجه قرار گرفت. اما تصاویری از 14 ژانویه نشان داد که این بالگرد اولین سلاحی بود که از سلاح جدید LMUR"Item305" (موشک هدایت شونده چند منظوره سبک وزن) استفاده کرد که به طور خاص برای حملات بالگردی به خودروهای زرهی طراحی شده بود. گزارش شده است که این موشک پس از توسعه طولانی، برای اولین بار آزمایشات رزمی را در سوریه پشت سر گذاشت، اگرچه به دلیل نبود زره سنگین در دست شورشیان، آزمایش‌ها فقط در ابعاد محدود انجام شد. LMUR به دلیل برد طولانی آن در حدود 15 کیلومتر و همچنین استفاده از هدایت اینرسی، ماهواره ای و نوری برای حداکثر دقت ارزش گذاری شده است.
با توجه به اینکه تعدادی از کشورهای ناتو تحویل صدها تانک و سایر خودروهای زرهی جدید را به کی یف وعده داده اند، افزایش مورد انتظار تکنیک زره پوش اوکراینی تهدیدی جدی برای روسیه است. تجهیز بالگردها به این موشک ها به مسکو امکان می دهد تا از تسلط خود در آسمان سود ببرد. موفقیت LMUR در اوکراین می‌تواند راه را برای فروش صادراتی آن نه تنها به الجزایر، عراق و اوگاندا که Mi-28s در آنجا کار می‌کنند، بلکه برای اپراتورهای بالگردهای ارزان‌تر و محبوب‌ تر Mi-8 که این موشک نیز با آنها سازگار است، هموار کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала