لهستان خواستار تشکیل ارتشی از پناهندگان اوکراینی شد

© AP Photo / Alik Kepliczدر لهستان توضیح دادند که چرا ناتو در صورت جنگ با روسیه به این کشور کمک نخواهد کرد
در لهستان توضیح دادند که چرا ناتو در صورت جنگ با روسیه به این کشور کمک نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
اشتراک
ژنرال لهستانی اسژیپچاک خواستار تشکیل ارتشی از پناهندگان اوکراینی شد.
به گزارش اسپوتنیک، فرمانده سابق نیروی زمینی لهستان، ژنرال-سرهنگ ذخیره، والدمار اسژیپچاک خواستار بسیج پناهندگان اوکراینی شد.
وی در مصاحبه ای با نشریه” وپولیتیسه” گفت: “ما باید به همراه ناتو آموزش تشکیلات جدید ارتش اوکراین را در لهستان، آلمان و فرانسه آغاز کنیم. شهروندان اوکراینی را که در اینجا هستند آموزش دهید، بسیجشان کنید، تعلیم بدهید، به جبهه بفرستید، زیرا روز به روز شرایط در اوکراین سخت تر می شود.”
به عنوان مثال، ژنرال به تجربه تاریخی اشاره کرد: در اوایل دهه 1940، ارتشی در فرانسه از مهاجران لهستانی و کسانی که پس از اشغال لهستان توسط آلمان نازی از کشور فرار کردند، ایجاد شد. اسکژیپچاک پرسید: چرا چنین نیروهای اوکراینی در لهستان ایجاد نمی شود و آنها را به جبهه نمی فرستیم؟
وی افزود: غرب نمی تواند به اوکراین کمک کند و عملاً هیچ شانسی برای پیروزی در شرایط فعلی ندارد، زیرا نیروهای مسلح اوکراین متحمل خسارات زیادی شده اند. ژنرال در پایان گفت: "روس‌ها به این امر دست خواهند یافت و متأسفانه بحث در این مورد فایده‌ای ندارد."
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. ایالات متحده و اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود میلیاردها دلار برای تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع روسیه تاکید شده است، انبارهای دارای مهمات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала