واکنش امیرعبداللهیان به اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن سپاه

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Ирана Хосейн Амир Абдоллахиян во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Москве
Министр иностранных дел Ирана Хосейн Амир Абдоллахиян во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره اقدام پارلمان اروپا گفت: "اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین‌، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست."
به گزارش اسپوتنیک، در پی صدور پیش نویس قطعنامه مداخله جویانه و نامتعارف پارلمان اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران ، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و جوزف بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی گفتگو و تبادل نظر کردند.
در این گفتگوی تلفنی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن انتقاد شدید نسبت به رویکرد احساسی پارلمان اروپا، آن را رفتارنسنجیده و نادرست دانست.
امیرعبداللهیان افزود: متاسفانه ما امروز شاهد صدور پیش نویس یک قطعنامه احساسی، تند و غیر حرفه ‌ای از سوی پارلمان اروپا بودیم که در تعارض با عقلانیت سیاسی و مدنیت است.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: ما بارها گفته ‌ایم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد رسمی و حاکمیتی است که نقش مهم و حیاتی در تامین امنیت ملی ایران و امنیت منطقه، به خصوص در مبارزه با تروریسم داشته و دارد.
امیرعبداللهیان افزود: اقدام پارلمان اروپا در اتهام تروریستی خواندن این نهاد امنیت آفرین‌، به نوعی شلیک به پای خود اروپاست.
وزیر امور خارجه ایران با اشاره به واکنش قانونی و قوی مجلس شورای اسلامی ایران، به پارلمان اروپایی هشدار داد که به تبعات منفی این رفتار احساسی خود بر اروپا بیندیشند و بر مسیر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت تمرکز کنند.
رئیس دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه خاطر نشان کرد: ضرورت دارد در دنیای دیپلماسی به امنیت متقابل احترام گذاشت و به جای پیروی از زبان تهدید و اقدامات غیر دوستانه، افزایش اعتماد متقابل در دستور کار قرار گیرد. در هر صورت پاسخ و واکنش، متقابل خواهد بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала