اشتباه بایدن موجب افزایش درآمد روسیه شد

بایدن
بایدن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.01.2023
اشتراک
واشنگتن تایمز: اشتباه بایدن، رئیس جمهور آمریکا به روسیه اجازه داد تا درآمد خود را افزایش دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دان ریتر، تحلیلگر و عضو سابق کنگره آمریکا در مقاله ای که برای واشنگتن تایمز منتشر شد، اظهار کرد که اشتباهی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در زمینه انرژی مرتکب شد، به روسیه اجازه داد تا درآمدهای حاصل از فروش زغال سنگ، نفت و گاز را به شدت افزایش دهد.
این مولف نوشت: " با توجه به تحریم جزئی اعمال شده ( یا شاید علیرغم آن)، فروش نفت، گاز و زغال سنگ در حال حاضر درآمد بسیار بیشتری نسبت به سال 2021 برای روسیه به ارمغان می آورد و پیش بینی می شود در سال 2022 درآمدها حتی بیشتر شود.”
ریتر مطمئن است که دلیل آن در سیاست انرژی اشتباه بایدن نهفته است. واشنگتن هیچ پیشنهاد جایگزینی برای بازار جهانی انرژی ندارد، بنابراین مسکو رقیبی ندارد. وی خاطرنشان کرد: “در عین حال، ایالات متحده از توسعه ظرفیت های انرژی در داخل کشور خودداری کرد."
پیشتر، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفته بود که درآمدهای بودجه روسیه از صنعت نفت و گاز 28 درصد یا 2.5 تریلیون روبل در سال 2022 افزایش داشته است.
در واکنش به عملیات ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غیردوست شروع به توسعه اقدامات تحریمی کردند که هدف آن از جمله محدود کردن درآمد مسکو از صادرات نفت بود. این محدودیت ها از 5 دسامبر اجرایی شد. اتحادیه اروپا پذیرش نفت روسیه از طریق دریا را متوقف کرده است و کشورهای گروه G7، استرالیا و اتحادیه اروپا محدودیت قیمتی برای حمل و نقل دریایی 60 دلار در هر بشکه در نظر گرفته اند. حمل و نقل و بیمه نفت گران تر ممنوع است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала