انتقادات گسترده از شاهزاده هری - "پسرک احمق"

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthشاهزاده هری، دوک ساسکس
شاهزاده هری، دوک ساسکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
اشتراک
انتقادات از شاهزاده هری، پس از اعترافات وی در کتاب خاطراتش مبنی بر کشتن 25 نفر از جنگجویان طالبان در جریان حضورش در افغانستان در محافل بریتانیا شدت گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "دیلی میل"، شاهزاده هری پس از اعتراف وی به کشتن 25 طالب، و به تبع آن اعدام یک شهروند ایرانی - بریتانیایی توسط ایران، به عنوان "پسری احمق" خوانده شد و از وی خواسته شد" مسئولیت این کار خود را قبول کند".
فرماندهان نظامی کنونی و سابق بریتانیا، دوک ساسکس را متهم کرده اند که به دستگاه تبلیغاتی ایران سوژه می دهد و از دوران نظامی خود برای منافع مالی سوء استفاده می کند.
تهران در پاسخ به انتقاد بریتانیا از اعدام علیرضا اکبری در اواخر هفته گذشته، اعلام کرد که بریتانیا پس از اعتراف اخیر شاهزاده مبنی بر کشتن طالبان در کتاب خاطراتش، "در موقعیتی نیست که بتواند در مورد حقوق بشر موعظه کند".
یکی از فرماندهان سابق نظامی بریتانیا گفت، هری "خود را به ابزاری برای رژیم تهران تبدیل کرده است"، در حالی که یک سرهنگ بازنشسته این کشور که در افغانستان خدمت می کرد نیز گفت، هری باید مسئولیت پذیرفتن اجازه دادن به ایران را بپذیرد تا قتل یک مخالف سیاسی خود را با مرگ های قانونی در درگیری های مسلحانه مقایسه کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала