در آلمان، هدف آمریکا از اعزام تانک های لئوپارد به اوکراین را تشریح کردند

© AP Photo / Michael SohnТанк немецкого производства Леопард-2
Танк немецкого производства Леопард-2 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
اشتراک
داگدلن، نماینده پارلمان آلمان معتقد است، ایالات متحده، آلمان را به "فدا کردن خود" در مبارزه با روسیه سوق می‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله ای از "سویم داگدلن"، معاون پارلمان بوندستاگ از حزب چپ، که در روزنامه "برلینر سایتونگ" منتشر شده است، ایالات متحده، آلمان را برای تامین تانک به کی یف تحت فشار قرار می دهد، و با این کار، این کشور را مجبور به "فداکاری" در مبارزه با روسیه می کند.
وی نوشت:" فشار عمومی برای ارسال تانک های آلمانی به اوکراین در حال افزایش است. این چیزی است که آمریکا می خواهد. اما چنین اقدامی یک اشتباه تاریخی خواهد بود".
به گفته او، یک آرایش کامل از احزاب در آلمان تشکیل شده است که از تحویل سریع تانک ها به کی یف حمایت می کنند و به نظر می رسد که تنها صدراعظم اولاف شولز و حزب او در این مورد تردید دارند.
وی خاطرنشان می کند که سایر کشورهای ناتو نیز آلمان را تحت فشار قرار داده و خواستار صدور مجوز صادرات مجدد تانک های آلمانی هستند.
داگدلن می گوید:" آنها می خواهند برلین را به آتش بکشند تا در نهایت روابط آلمان و روسیه را از بین ببرند و به نفع خود آن را به جنگ آشکار روسیه و آلمان بکشانند".
به عقیده این نماینده پارلمان آلمان، در عین حال، شولتز نمی خواهد اجازه دهد آلمان اولین کسی باشد که در تیررس آتش روسیه قرار می گیرد، بنابراین او در پشت یک "شریک فراآتلانتیک" - ایالات متحده پنهان می شود. در عین حال، در حال حاضر هیچ مستنداتی وجود ندارد که نشان دهد ایالات متحده نیز، تانک های آبرامز خود را به کی یف عرضه خواهد کرد.
وی ادامه داد:" در این بحث ها می توان محدودیت خطرناکی بر حاکمیت آلمان را پیش بینی کرد. مشخص می شود که دولت نمی تواند تصمیم مستقلی در مورد تامین یا برعکس، عدم تحویل تانک بگیرد. این بزرگترین تهدید برای امنیت آلمان از زمان جنگ جهانی دوم است. با این حال، ایالات متحده نفوذ کافی بر سایر کشورهای ناتو دارد تا نتیجه مطلوب را از هر یک از آنها بگیرد. این در مورد آلمان نیز صدق می کند".
به گفته این نماینده، علیرغم اینکه معمولاً چنین کاری به دست "رعیت" داده می شود، ایالات متحده تصمیم گرفت متحدان را مجبور به قربانی کردن خود کند.
او خلاصه می کند:" در این نیت پنهان آمریکا، لحظه راهبردی جدیدی در روابط با روسیه و چین حدس زده می‌شود. به عنوان بخشی از یک سیاست تقابلی جدید علیه بلوک اوراسیا روسیه و چین، آلمان و ژاپن باید برای ایالات متحده به عنوان کشورهای خط مقدم با حاکمیت محدود به چیزی شبیه "خوراک توپ" تبدیل شوند".
پیش از این روزنامه پولیتیکو نوشته بود که فرانسه و لهستان، آلمان را برای ارسال تانک های لئوپارد به اوکراین تحت فشار قرار می دهند. استفن هبسترایت، سخنگوی کابینه آلمان گفت که دولت آلمان قصد ندارد تانک های لئوپارد 2 را به کیف عرضه کند. اولاف شولز، صدراعظم آلمان نیز به نوبه خود گفت که آلمان به هماهنگی اقدامات خود با متحدان ادامه خواهد داد و هیچ تصمیم عجولانه ای اتخاذ نخواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала