بریکس به دنبال فرصت هایی برای جایگزینی "معاملات به دلار" است

© Sputnikپرچم های کشورهای عضو گروه بریکس
پرچم های کشورهای عضو گروه بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
اشتراک
وزیر خارجه آفریقای جنوبی در مصاحبه ای اعلام کرد، کشورهای عضو "بریکس" به دنبال سیستم مبادله پولی عادلانه تری نسبت به دلار است.
به گزارش اسپوتنیک، "نالدی پاندور"، وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی در مصاحبه با ریانووستی گفت: "تسلط دلار در تسویه حساب های بین المللی برای کشورهای فقیر بی سود است، کشورهای بریکس به دنبال فرصت هایی برای توسعه یک سیستم عادلانه تر مبادلات پولی هستند".
پاندور اضافه کرد:" ما همیشه نگران تسلط دلار بوده‌ایم و باید به دنبال جایگزینی برای آن باشیم، این یکی از دلایلی است که بانک توسعه جدید بریکس را ایجاد کردیم. سیستم‌های فعلی به نفع کشورهای بسیار ثروتمند هستند، مشکل برای کشورهایی مانند آفریقای جنوبی است که مجبورند پرداخت‌های خود را به دلار انجام دهند، زیرا نسبت به ارزهای ما از ارزش بیشتری برخوردا است. در این راستا، من واقعاً فکر می کنم که باید یک سیستم عادلانه تری ایجاد شود و این همان چیزی است که ما با وزرای بریکس در حوزه اقتصاد در حال بحث هستیم".
به گفته وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی، بانک توسعه جدید و سایر سازمان‌های مشابه می‌توانند به کشورهای بریکس کمک کنند تا سیستم تبادل پولی عادلانه‌تری ایجاد کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала