اعلام بزرگترین بسته کمک نظامی به اوکراین

ناتو
ناتو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
اشتراک
ایالات متحده ممکن است در روزهای آتی یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی را به اوکراین اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی "سی ان ان" با استناد به مقامات آمریکایی آشنا به طرح های موجود، اعلام کرد که ایالات متحده ممکن است یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی به اوکراین را در روزهای آتی اعلام کند. اما هنوز تانک های مدرنی را که کی یف درخواست می کند، تحویل نداده است.
این شبکه تلویزیونی گفت: "انتظار می رود ایالات متحده یکی از بزرگترین بسته های کمک نظامی به اوکراین را در روزهای آتی اعلام کند... اما کی یف خواستار تانک های مدرن است - درخواستی که ایالات متحده هنوز قصد ندارد تا آن را برآورده کند."
خاطرنشان می‌شود که واشنگتن، در مقابل آن دسته از متحدانی که از انتقال تانک‌ها به کی یف خبر داده‌اند، اکنون در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین نسبت به سایر شرکا محتاط ‌تر به نظر می‌رسد.
پیشتر، جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت که ایالات متحده می تواند بسته کمکی جدیدی را تا پایان این هفته به اوکراین اعلام کند.
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала