- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آژانس از مسکو و کیف می خواهد تا در ایجاد منطقه دفاعی در نیروگاه زاپاروژیه تعجیل کنند

© IRNAرافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.01.2023
اشتراک
گروسی رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی مسکو و کیف را به تسریع در ایجاد منطقه دفاعی در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه فرا خواند.
رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از کیف و مسکو خواست تا در ایجاد منطقه دفاعی در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه عجله کنند.
نظر نخست وزیر ایتالیا: اردوغان دیکتاتور است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.12.2022
ابراز امیدواری اردوغان به پیدا شدن راه حلی برای مسئله نیروگاه هسته ای زاپاروژیه
وی اظهار کرد: "نیروگاه هسته ای زاپاروژیه در خط مقدم وجود دارد و بیش از هر زمان دیگری به منطقه دفاعی نیازمند است. من همچون سابق امیدوارم که این منطقه در آینده نزدیک هماهنگ و ایجاد گردد. هرچند که من البته سریع در اجرای برنامه را ترجیح می دهم. من تلاش می کنم تا به پیشرفت محسوس در دیدارهاط این هفته در کیف با دولت اوکراین دست یابم. من همچنین رایزنی های موازی خود با فدراسیون روسیه را نیز پیش خواهم برد".
شایان ذکر است که گروسی در این هفته با مقامات عالیرتبه دولت اوکراین در کیف در خصوص پیشنهاد ایجاد منطقه امنیت هسته ای و دفاعی در نیروگاه هسته ای زاپاروژیه رایزنی خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала