گزارش و تحلیل

صنعت نفت و گاز آمریکا از بحران اوکراین سود گزافی می برد

© AP Photo / Paul SakumaНефтеперерабатывающий завод в Ричмонде, штат Калифорния
Нефтеперерабатывающий завод в Ричмонде, штат Калифорния - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2023
اشتراک
رسانه: واشنگتن مطمئن است که با تبدیل شدن به صادر کننده خالص انرژی میتواند به "اهداف غیر قابل تصور" دست یابد.
اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری چینی شین هوا: تقریبا یک سال از آغاز بحران اوکراین می گذرد. آمریکا متحدان اروپایی خود را تحت فشار قرار داده تا تحریم های اقتصادی شدید و حتی تحریم انرژی روسیه را اعمال کنند. براساس آخرین داده هایKplerشرکت تحقیقات بازار، در بحبوحه بحران اوکراین، کار خطوط لوله گاز طبیعی از روسیه به اروپا محدود شده بود.در عین حال، تقاضا برای گاز طبیعی مایع در کشورهای اتحادیه اروپا به شدت افزایش یافته است. در سال 2022، واردات LNG اتحادیه اروپا به رکورد 94.73 میلیون تن رسید که بسیار بیشتر از 57.27 میلیون تن در سال 2021 بود. در عین حال، واردات گاز طبیعی مایع از ایالات متحده به اتحادیه اروپا 41 درصد از کل واردات را در سال گذشته تشکیل داده است که به 38.86 میلیون تن رسیده است - افزایش 23.59 میلیون تنی نسبت به سال قبل، یعنی 154 درصد نسبت به سال قبل.
در واقع، ایالات متحده قبلاً هم از متحدان خود خواسته بود تا واردات نفت و گاز روسیه را محدود کنند و قول داده بود صادرات LNG خود به اتحادیه اروپا را افزایش دهد. در نیمه اول سال 2022، طبق گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، آمریکا بزرگترین صادر کننده گاز طبیعی مایع در جهان شد. و این عمدتا به دلیل افزایش تقاضا در اروپا است. مت اسمیت، تحلیلگرKpler، پیش‌ بینی می کند که صادرات LNG ایالات متحده در سال 2023 به افزایش خود ادامه خواهد داد، با توجه به اینکه اروپا باید ذخایر زمستانی را دوباره پر کند.در نتیجه، ایالات متحده جایگاه خود را به عنوان بزرگترین تامین کننده گاز طبیعی آن منطقه حفظ خواهد کرد.
Президент Хорватии Зоран Миланович на пресс-конференции в Словении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
رئیس جمهور کرواسی هدف واقعی آمریکا در اوکراین را فاش کرد
و در مورد نفت. تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی بر صنعت انرژی روسیه منجر به کاهش شدید صادرات نفت روسیه شده است. روهیت راتود، تحلیلگر شرکت Vortexa خاطرنشان کرد که بحران اوکراین تقاضای جدید برای انرژی ایالات متحده را تحریک کرده است.
اتحادیه اروپا در بحران انرژی گرفتار شده است. و برای تامین نفت و گاز از آمریکا مجبور است پول بسیار زیادی بپردازد. قیمتLNG حمل شده از طریق دریا بالاتر از قیمت گاز طبیعی خط لوله روسیه است. علاوه بر این، این قیمت تحت تأثیر درگیری اوکراین به شدت افزایش یافته است. و البته بسیاری از این پول به جیب آمریکا می رود و به صنعت نفت و گاز این کشور کمک می کند تا بر مشکلات خود غلبه کند و درآمد قابل توجهی را افزایش دهد. بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، درآمد صادرات LNGآمریکا از ژانویه تا سپتامبر 2022 به 35 میلیارد دلار در مقایسه با 8.3 میلیارد دلار در مدت مشابه در سال 2021 افزایش یافت.
در سال 2020، به دلیل اپیدمی کرونا، درآمد شرکت نفت و گاز شیل آمریکاییChesapeakeEnergy تقریباً به صفر رسید و این شرکت حتی برای حمایت از ورشکستگی اقدام کرد. اما از ژانویه تا سپتامبر 2022، این شرکت 1.3 میلیارد دلار سود داشته است. سهام شرکت شورون غول انرژی آمریکا در سال گذشته 50.5 درصد افزایش یافت.
در واقع، درگیری در اوکراین تنها پوششی عالی برای رشد فروش انرژی امریکاست. این واقعیت که ایالات متحده از این موقعیت استفاده کرد و منابع انرژی خود را با قیمت های متورم به اروپا فروخت، انتقادهای زیادی را برانگیخت.
به عقیده معاون نخست وزیر صربستان علت حادثه در خط لوله نفت دروژبا خرابکاری بوده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.12.2022
گزارش و تحلیل
رسانه آمریکایی پولیتیکو: فاز جدید جنگ انرژی بین غرب و روسیه
پس از حضور در نشست اتحادیه اروپا در اکتبر 2022، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، علنا ​​واشنگتن را متهم کرد که قیمت داخلی نفت در آمریکا تقریباً 3 تا 4 برابر کمتر از اروپا است.رابرت هابک، معاون صدراعظم و وزیر امور اقتصادی و آب و هوای آلمان، اشاره کرد که ایالات متحده از بحران اوکراین برای پول درآوردن استفاده می کند. در فوریه 2020، دان برویلت وزیر وقت انرژی ایالات متحده در همایش به میزبانی اتاق فکر آمریکاAtlanticCouncil گفت که پس از اینکه ایالات متحده به یک صادر کننده خالص انرژی تبدیل شود، سیاست خارجی واشنگتن متحول خواهد شد و"می تواند بدون تردید به اهداف غیر قابل تصور دست یابد."
نویسنده: دنگ شیانلای (邓仙来)
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала