رسانه: سفارت های اوکراین جنگجویان داوطلب خارجی را استخدام می کنند

© Photo / Personal page of Hieu LeАмериканский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину
Американский военный Hieu Le, прибывший в качестве международного добровольца на Украину - اسپوتنیک ایران  , 1920, 17.01.2023
اشتراک
شبکه تلویزیونی دولتی بلاروس 1 گزارش داد سفارتخانه های اوکراین در کشورهای مختلف در حال استخدام مزدوران برای شرکت در جنگ در خاک اوکراین هستند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی بلاروس 1 در اخبار عصر خود گفت:" اوکراین مرکز جذب هزاران داوطلب از سراسر جهان است. ملی گرایان، نژادپرست ها، رادیکال ها، افراطی های راست - کسانی که محتاج به پول هستند، عضو داوطلب ارتش اوکراین می شوند. و این داوطلبان در سفارتخانه های اوکراین در کشورهای مختلف جهان جذب می شوند. در همین حال، در مینسک یکی از این داوطلبان خارجی بازداشت شد. مشخص شد که او از سفارت اوکراین در تفلیس به مینسک، یا بهتر است بگوییم، به میراث سفیر اوکراین در کشورمان، "ایگور کیزیم"، فرستاده شده است تا او دستورات پیوستن به "گروه داوطلبان گرجستانی" را انتقال داده و به او کمک کند تا از طریق بلاروس به میدان مبارزه برود".
به گزارش این شبکه تلویزیونی، "گیورگی زیراکاشویلی"، شهروند 36 ساله گرجستانی در مینسک بازداشت شد. این فرد تصمیم گرفت در گروه داوطلبان گرجستانی بجنگد، جایی که دوستانش کمی زودتر به آن پیوسته بودند. او به سفارت اوکراین در گرجستان مراجعه کرد - از آنجا به بلاروس، مولداوی یا لهستان فرستاده شد.
مجری تلویزیون بلاروس 1 در ادامه گفت:" اوکراین به معنای واقعی کلمه یک ماه پس از شروع عملیات ویژه روسیه در سفارتخانه های خود مراکز استخدام ایجاد کرد. همچنین رسوایی های متعددی در تاجیکستان، یونان، سنگال و اتریش رخ داد. به دستور وزارت امور خارجه اوکراین، دستورالعمل نحوه استخدام داوطلبان خارجی تهیه و ایجاد شده است".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала