گزارش و تحلیل

"مثلث خلده" در اوکراین و شکست تحقیرآمیز ناتو در دونباس

© AP Photo / Roman Chop"مثلث خلده" در اوکراین و شکست تحقیرآمیز ناتو در دونباس
مثلث خلده در اوکراین و شکست تحقیرآمیز ناتو در دونباس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.01.2023
اشتراک
رسانه: تصرف سولدار توسط نیروهای روسی نشانه فروپاشی نیروهای اوکراینی در دونباس است.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه البناء چاپ لبنان: نبرد برای کنترل شهر دارای اهمیت استراتژیک - سولدار، ما را به یاد نبرد معروف "مثلث خلده" می اندازد که شامل آبادی های بشامون و آرامون است. به گفته نظامیان، هر کسی که این منطقه را کنترل کند، مسیر ساحلی به صیدا، بیروت از انتلیاس تا راس بیروت و همچنین دریا و کوه را کنترل می کند. تنها تفاوت این است که سولدار به دریا منتهی نمی شود و اطرافش را نه کوه ، بلکه گروهی از تپه های شمال شهر احاطه کرده است.
تصرف سولدار به معنای سقوط یک دژ بسیار مهم است که در آن نبردها تحت رهبری ژنرال های انگلیسی و آلمانی در جریان بود. اما از آنجایی که نبرد مستقیم نظامی با ناتو در برنامه های مسکو نیست، نیروهای روسی کریدور غربی را برای عقب نشینی این نظامیان باز گذاشته اند.
اهمیت استراتژیک تصرف مثلث سولدار را می توان در پاراگراف های زیر خلاصه کرد:
1. تمام استحکامات ساخته شده توسط آلمانی ها و انگلیسی ها در شهر کاملاً فرو ریخت و تاکتیک های نظامی ناتو شکست خورد.
2. یک شهر زیرزمینی کامل با تونل هایی به طول 200 کیلومتر و عمق 100 متر که برای جنگ زیرزمینی کاملاً مستحکم شده بود، تصرف شد.
3. یک معدن نمک تحت کنترل ارتش روسیه قرار گرفت که ذخایر آن 13 میلیارد تن برآورد شده است. نمک استخراج شده به 22 کشور جهان از جمله کشورهای عربی صادر می شد.
4. سقوط شهر مستحکم، راه را به سمت جنوب برای آزادسازی نقطه استراتژیک مهم دیگری باز می کند - شهر باخموت واقع در 12 کیلومتری جنوب سولدار.
5. در نتیجه، اوکراین و ناتو دیگر قادر نخواهند بود مانند قبل دونتسک را با آتش توپخانه بمباران کنند، زیرا تمام تجهیزات از بین رفته است.
6. تصرف سولدار توسط نیروهای روسی به معنای فروپاشی کامل نیروهای اوکراینی در دونباس است. در این نبرد محلی، ذخایر استراتژیک اوکراین و ناتو مستقر در آنجا کاملاً تارومار شد.
برای تأیید سخنان خود، به نحوه گفته های اردوغان، رئیس جمهور یکی از کشورهای عضو ناتو در ساعات اخیر در مورد لزوم تأمین یک راهرو طولانی برای تخلیه مجروحان اشاره می کنیم. بر اساس داده ها از محل حواث، تلفات اوکراین به حدود 25 هزار فرد جنگجو، از جمله کشته ها، زخمی ها و فراریان می رسد.
اکنون روسیه طی 15 روز آینده قادر خواهد بود بر کل قلمرو دونباس کنترل برقرار کند. سپس نیروهای مسلح روسیه به سمت زاپوروژیه و خرسون و سپس به سمت اودسا، شهر اصلی روسیه که در زمان تزاری ساخته شده است، حرکت خواهند کرد.
همه اینها به لطف انتصاب والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه، به سمت فرماندهی گروه مشترک در اوکراین به دست آمد. این انتصاب نشان دهنده آمادگی کل ارتش روسیه برای نبردهای آینده است. فرمانده نیروهای هوافضای روسیه، ژنرال سوروویکین که مسئولیت دفاع از نیروهای روسیه در سوریه را بر عهده داشت، معاون گراسیموف شد. این تغییرات را می توان پیام مهمی از سوی مسکو به دشمنانش دانست.
بر اساس اطلاعات عملیاتی، امروز روسیه در حال آماده شدن برای نبرد جدیدی است که اهمیت کمتری از نبرد سولدار ندارد. ما در مورد آزادسازی راهرو سوالکی صحبت می کنیم که در شمال شرقی اوکراین در نزدیکی مرز بلاروس و لهستان قرار دارد. نیروهای روسی وظیفه خواهند داشت تا یک مسیر زمینی به سمت منطقه عملاً محاصره شده کالینینگراد باز کنند.
هدف دوم، درگیر شدن با نیروهای اوکراینی و افسران ناتو در شمال است. نتیجه آن تخلیه جبهه جنوبی خواهد بود و نه پیشروی به سمت کی یف که رسانه های دروغین غربی آن را تبلیغ می کنند.
در پایان می توان شکست تحقیرآمیز ناتو در سولدار را آغاز پایان درگیری این پیمان با روسیه در اوکراین نامید.
خدا بهتر می داند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала