نخست وزیر عراق خواستار تداوم حضور آمریکایی ها در این کشور شد

© Photo / IRNAمحمد‌ شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق
محمد‌ شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2023
اشتراک
نخست وزیر عراق، از حفظ حضور ارتش آمریکا در این کشور برای کمک به نابودی گروه تروریستی "داعش" حمایت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد السودانی در مصاحبه ای با "وال استریت ژورنال" که روز یکشنبه منتشر شد، گفت: "ما معتقدیم که به نیروهای خارجی نیاز داریم. نابودی داعش به زمان بیشتری نیاز دارد".
در عین حال، به گفته نخست وزیر عراق، این کشور نیازی به واحدهای خارجی نظامی در داخل کشور ندارد.
رئیس دولت عراق علاقه خود را برای برقراری روابط با آمریکا، درست "مانند روابط واشنگتن با عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس"، اعلام کرد. وی افزود: "من فکر نمی‌کنم که عراق نتواند روابط خوبی به طور همزمان با ایران و آمریکا داشته باشد".
السودانی گفت که قصد دارد در ماه آینده یک هیئت بلندپایه را برای گفتگو به واشنگتن بفرستد. به گفته دستیاران وی، این اقدام راه را برای سازماندهی دیدار بین نخست وزیر و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هموار می کند.
در 5 ژانویه 2020، پارلمان عراق قطعنامه ای را تصویب کرد که خواستار خروج کامل نیروهای خارجی از خاک این کشور شد. در مارس 2021، مقامات عراقی گزارش دادند که تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور از 2.5 هزار نفر تجاوز نمی کند. در 22 دسامبر 2021، ستاد کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد که ائتلاف بین المللی عملیات خروج نیروهایش از خاک این کشور را به پایان رسانده است، اما حضور خود را در سطح مستشاران نظامی حفظ کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала