ایران عرضه نفت ارزان به سوریه را محدود می کند

صادرات
صادرات  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.01.2023
اشتراک
وال استریت ژورنال نوشت، ایران قیمت نفت اضافی به سوریه را در بحبوحه اوج تقاضا در زمستان دو برابر خواهد کرد
به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش می دهد که ایران با دو برابر کردن قیمت، عرضه نفت ارزان به سوریه را محدود می کند.
این منابع گفتند که تهران همچنین درخواست های جدید برای تحویل اعتباری نفت به دمشق را رد کرده و درخواست پرداخت پیش از موعد را از سوریه خواستار شده است.
این روزنامه روز یکشنبه در گزارشی نوشت:" منابع آگاه اطلاع داده اند که در هفته‌های اخیر، مقامات ایرانی به همتایان سوری خود اعلام کرده اند که با اوج‌گیری تقاضا در زمستان و افزایش دوبرابر قیمت در بازار به بیش از 70 دلار در هر بشکه، اکنون باید برای عرضه اضافی نفت هزینه بیشتری بپردازند".
علاوه بر این، این نشریه به نقل از حمید حسینی، نماینده اتحادیه صادرکنندگان فرآورده های نفت، گاز و پتروشیمی در تهران، گفت که ایران خود اکنون تحت فشار است و دلیلی برای فروش نفت به سوریه با قیمت پایین وجود ندارد. "
در دسامبر 2022، مقامات سوریه به طور موقت هفته کاری چهار روزه را در ادارات دولتی در بحبوحه کمبود شدید سوخت به دلیل تحریم ها و کاهش ارزش پول ملی، اعلام کردند.
سوریه حدود 100 هزار بشکه نفت در روز نفت مصرف می کند اما تنها 24 هزار بشکه نفت تولید می کند. بسیاری از ذخایر یا تخریب شده و یا خارج از کنترل دولت است و به دلیل تحریم های غرب علیه این کشور، ارسال نفت و فرآورده های نفتی به سوریه به شدت دشوار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала