روسیه برای دفاع از کلیسای ارتدکس اوکراین درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت کرد

© AP Photo / Seth Wenigشورای امنیت سازمان ملل
شورای امنیت سازمان ملل  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در رابطه با آزار و اذیت مخالفان در اوکراین و همچنین به دلیل آزار و اذیت کلیسای ارتدکس اصولی اوکراین، درخواست تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل در 17 ژانویه را مطرح کرد.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا تأکید کرد: "در رژیم زلنسکی در اوکراین با همدستی غرب به یک دیکتاتوری استبدادی تبدیل شده که به خودی خود مانع مهمی برای صلح است. اخیراً علاوه بر آزار و اذیت مخالفان و رهبران اپوزیسیون، تمایل به نابودی تنها کلیسای اصولی اوکراین، کلیسای ارتدکس اوکراین مشاهده می شود."
نماینده دائم روسیه نسبت به پیامدهای جدی چنین اقداماتی برای صلح و امنیت منطقه هشدار داد.
نبنزیا افزود: " به این دلیل ما معتقدیم که این وضعیت مستحق توجه دقیق اعضای شورای امنیت است. در این راستا، از ریاست ژاپنی می‌خواهیم نشست جداگانه شورای امنیت در این زمینه را برای بعدازظهر 17 ژانویه تعیین کند".
رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین آندری یرماک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.01.2023
اوکراین مدعی است که دریافت تسلیحات سنگین از غرب را آغاز کرده است
به گفته این دیپلمات روس نمایندگی دائمی روسیه قصد دارد ، 20 ژانویه، در نشست غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (طبق "فرمول آریا")، در مورد چگونگی زندگی افراد غیرنظامی دونباس در زیر گلوله باران از سال 2014 صحبت کند واینکه چگونه مردم دونباس برای رسیدن به اهداف خود تلاش کرده اند و چگونه به آنها دست یافته اند.
ما معتقدیم که آشنایی مستقیم با شهادت شاهدان عینی و روزنامه‌نگاران و پژوهشگران خارجی بازدیدکننده از دونباس برای همه دولت‌ها و قبل از هر چیز برای اعضای جدید شورا و همچنین برای همه علاقه‌مندان بسیار مفید خواهد بود.
پیش از این، دیمیتری پولیانسکی، معاون اول نماینده روسیه در سازمان ملل متحد، گفته بود که در 17 ژانویه ساعت 23:00 به وقت مسکو، به پیشنهاد مسکو نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد اوکراین برگزار می شود. وی تصریح کرد که روسیه 20 ژانویه نشست غیررسمی شورای امنیت در مورد گلوله باران دونباس در دسامبر برگزار خواهد کرد.
در سال 2022، مقامات اوکراین بزرگترین موج آزار و اذیت کلیسای ارتدکس اوکراین را در تاریخ اخیر این کشور سازماندهی کردند. مقامات محلی در مناطق مختلف اوکراین با اشاره به ارتباط کلیسای ارتدکس اصولی اوکراین با روسیه، فعالیت آنرارا ممنوع کردند و لایحه ممنوعیت عملی آن به رادا (پارلمان اوکراین) ارائه شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала