تلاش عراق برای ازسرگیری مذاکرات ایران و عربستان

© Photo / IRNAمحمد‌ شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق
محمد‌ شیاع السودانی،‌ نخست‌وزیر عراق  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
نخست وزیر عراق با اعلام اینکه "ایران و عربستان از روند مذاکرات استقبال می‌کنند" از تلاش عراق برای ازسرگیری این مذاکرات در آینده نزدیک در بغداد خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد شیاع السودانی" در مصاحبه با شبکه دویچه وله آلمان، روابط متوازن عراق با کشورهای همسایه بر اساس اصل احترام متقابل و منافع مشترک و خودداری از دخالت در امور داخلی را بهترین روش برای دولت دانست و گفت که نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان ایران و کشورهای منطقه از جمله عربستان از سوی بغداد ادامه دارد و موجب کاهش تنش در منطقه می‌شود.
وی افزود که ایران و عربستان از این روند استقبال می‌کنند و تلاش عراق برای ازسرگیری این مذاکرات در آینده نزدیک در بغداد ادامه دارد.
السودانی روابط عراق با ایران را بسیار خوب و سازنده خواند و گفت : ما حدود 1200 کیلومتر مرز با ایران داریم. عراق با ایران هم مانند کشورهای عربی اشتراکات دینی و فرهنگی و اجتماعی دارد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
امیرعبداللهیان: امیدواریم کنسولگری های ایران و عربستان در جده و مشهد بازگشایی شود
پیش از این وزیر امور خارجه ایران اظهار داشت : تاکنون پنج دور مذاکره دوجانبه با عربستان در بغداد داشتیم و بر تداوم مذاکرات اتفاق نظر داریم.
حسین امیرعبداللهیان شامگاه جمعه در جریان سفر به لبنان و در یک کنفرانس خبری، اظهار امیدواری کرد که در نخستین اقدام، سرکنسولگری های 2 کشور در شهرهای جده و مشهد بازگشایی شود تا به کسانی که علاقمند سفرهای زیارتی به مکه مکرمه، مدینة منوره و مشهد مقدس هستند، خدمات ارائه کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала