انگلستان سفیر خود را برای رایزنی از تهران فراخواند

© AFP 2023 / Niklas Halle'nبریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد
بریتانیا کیت های خنثی سازی بمب را به اوکراین تحویل داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرد که کشورش سفیر خود را در تهران جهت رایزنی فراخوانده و اقدامات دیگری را نیز بررسی می نماید.
جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا روز شنبه اعلام کرد که این وزارتخانه سفیر خود در تهران را جهت رایزنی در خصوص اعدام علیرضا اکبری شهروند ایرانی – انگلیسی توسط دولت ایران، به لندن فراخوانده است. وی همچنین خاطرنشان کرد که لندن اقدامات دیگری را در رابطه با ایران در دست بررسی دارد.
علیرضا اکبری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
علیرضا اکبری اعدام شد
کلورلی در صفحه توئیتر خود نوشت: "ما رژیم را به پاسخگویی فرا می خوانیم. امروز بریتانیا تحریم هایی را علیه دادستان کل ایران (محمد جعفر منتظری) اعمال کرد، کاردار ایران در بریتانیا را احضار کرد و موقتا سفیر بریتانیا را حهت رایزنی فراخواند. پاسخ ما به اقدامات ایران به چیزی که امروز انجام شد، محدود نمی شود. ما قدمهای بعدی را بررسی می کنیم".
پیشتر روز شنبه خبرگزاری ایرنا به نقلا منبعی در قوه قضائیه اعلام کرده بود که حکم اعدام علیرضا اکبری اجرا شده است. علیرضا اکبری، معاون علی شمخانی وزیر سابق دفاع ایران به جرم جاسوسی برای بریتانیا و نیز اختلاس به اعدام محکوم شده بود. این در حالیست که خود وی این اتهامات را رد کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала