نگاه ویژه اسپوتنیک

ادامه حواشی ملاقات پرهزینه زلنسکی و بایدن

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است
اختلافات قابل توجهی بین بایدن و زلنسکی به وجود آمده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
اشتراک
غرب همواره تلاش می کند با ابزار تحریف و تبلیغات دروغین حقایق را به گونه ای متفاوت برای مخاطبان تصویر سازی کند و هر جریان روشنگری را با سانسور ، تخریب و تحریم از میدان خارج کند.
زلنسکی در حالی اواخر سال گذشته میلادی( دی ماه / دسامبر)، سفری تحقیر آمیز به آمریکا داشت که حواشی این سفر هنوز ادامه دارد ، با آزاد شدن شهر سولیدار، توسط مبارزان روسی و محاصره باخموت ( آرتیوموفسک ) و آزادی قریب الوقوع آن، ضربه سنگین دیگری بر نمایش تبلیغاتی بایدن – زلنسکی، در آمریکا خصوصا هدایای نمادینی که شامل نشان و امضای سربازان فاشیست نئونازی مستقر در باخموت، بر روی پرچم اوکراین بود و به بایدن، پلوسی و کاملا هریس داد، خواهد بود.
دی ماه گذشته، زلنسکی برای اجرای پرده ای دیگر از نمایش جنگ افروزانه طراحی شده توسط رهبران کاخ سفید، در شدیدترین تدابیر امنیتیِ قرن و همانند یک مهره آمریکایی به صورت مخفیانه و در چند پوشش تامینی -امنیتی و حرکت متنوع تعدادی کاروان خودرویی مشابه، اما متفاوت در مسیرهای مختلف( زمینی و ریلی)، نهایتا با وحشت خود را به خاک لهستان رساند. البته محل استقرار اصلی زلنسکی در اوکراین نیز در مخفیانه ترین تونل های زیر زمینی و استحکامات قابل خروج فوری از مرز در لهستان می باشد، و طی کردن ظاهری مسیر در خاک اوکراین برای این سفر نیز بخشی از نمایش هالیوودی کاخ سفید برای مردم اوکراین است که به دروغ نشان دهند که زلنسکی مثلا در داخل کی یف استقرار دائمی دارد و یا از مناطق درگیری بازدید می کند، این هم بخشی از شعبده تبلیغاتی کاخ سفید برای عوام فریبی افکار عمومی اوکراین است .
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.01.2023
در آمریکا خواستار برکناری بایدن به دلیل جنایات جنگی وی در اوکراین شدند
در نهایت زلنسکی، در اقدامی تحقیر آمیز در خاک لهستان سوار بر هواپیمای نیروی هوایی آمریکا و با اسکورت جنگنده های اف 15 ، آمریکایی وهواپیماهای تجسسی ناتو و پشتیبانی ناو گروه بریتانیایی برای مدیریت دریای سیاه و... به سمت آمریکا حرکت کرد و غربی ها مجدد به جهانیان نشان دادند که این مهره به کار گرفته شده در اوکراین، کاملا تحت تابعیت؛ فرمان، حفاظت و مدیریت کاخ سفید برای اجرای سیاست خصمانه ضد روسی است که بیش از سه دهه است توسط آمریکا طراحی گردیده، البته لازم است یادآوری نمایم از چند ماه قبل از شروع عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین و زمانی که زلنسکی با هماهنگی ناتو آماده حمله ای قریب الوقوع به دونباس می شد، سه حلقه اصلی حفاظت از او در اختیار آمریکا بود و بعد از شروع عملیات این سه حلقه تقویت و ارتقا یافت و همسر و خانواده او نیز از اوکراین خارج و تحت پوشش قرار گرفته شدند ، علاوه بر این حلقه های اصلی حفاظت از رئیس جمهور اوکراین در اختیار نیروهای امنیتی اوکراینی نیست و به عبارتی ارتش و واحدهای امنیتی اوکراین حتی برای آمریکا و زلنسکی قابل اعتماد نیستند!
اما آنچه در شرایط فعلی حائز اهمیت است، در پشت تمام تبلیغات سنگین رسانه های غربگرا برای موفق نشان دادن سفر دی ماه زلنسکی به آمریکا، واقعیت های متفاوت دیگری نهفته که برخی از آنها آرام آرام در حال نمایان شدن است. البته با پیشنهاد اخیر بخش افراطی نمایندگان جمهوری خواه که توسط جو ویلسون، برای طراحی و ساخت نیم تنه مجسمه زلنسکی و نصب آن در محوطه کنگره بیان گردید ، اختلافات طیف های مختلف در خصوص اقدامات حمایتی افراطی آمریکا از زلنسکی ( و نه مردم اوکراین) نیز به شدت در حال افزایش است. در این راستا چند مساله زیر نیز قابل توجه می باشد:
Дональд Трамп-младший, сын экс-президента США Дональда Трампа - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.01.2023
پسر ترامپ اعلام کرد که آمریکا در بدهی های حاصل از حمایت از اوکراین غوطه ور خواهد شد
سخنرانی ها و توئیت های تند ( تیلر گرین و ریپ اندی بیگز)، علیه طرح افراطی جو ویلیسون در خصوص نصب مجسمه زلنسکی و افزایش کمک به اوکراین، بخشی از اعتراضات عیان جامعه سیاسی پر نفوذ آمریکا علیه سیاست های افراطی بایدن و دموکرات ها در توسعه جنگ طلبی در اوکراین و گسترش روس هراسی است.
تیلر گرین همزمان با سفر زلنسکی به آمریکا نیز او را با شدیدترین انتقادها مورد حمله قرار داده بود و گفته بود زلنسکی استاندار در سایه ایالت 51 آمریکا است، چرا باید پول مالیات شهروندان آمریکایی برای او هدر رود، اخیرا نیز گرین گفت: “ما باید برای امریکا خدمت کنیم نه اوکراین”. ریپ اندی بیگز، نیز که جایگاه قابل توجهی در کنگره دارد، ضمن اعتراض شدید به طرح های حمایتی از اوکراین گفت که آیا صد میلیارد دلار از بین بردن پول برای اوکراین کافی نبود که حالا می خواهید مجسمه اش را هم نصب کنید؟
با تصویب عجولانه کنگره آمریکا برای اختصاص بودجه 45 میلیارد دلاری برای کمک به ادامه جنگ افروزی زلنسکی در اوکراین، مجموع کمک های آمریکا به فاشیست های تحت فرماندهی زلنسکی در حالی به بیش از یکصد و ده میلیارد دلار می رسد که سرنوشت این پولها به هیچ وجه مشخص نیست!
به عبارتی، برخی تحلیلگران معتقدند این پولها همانند پولشویی و پول کثیف در جریان شبکه مافیایی تحت مدیریت شرکت های بزرگ اقتصادی تحت عنوان سرمایه گذاری مرتبط با هانتر بایدن ( پسر جو بایدن رئیس جمهور) و خانواده سرمایه داران نزدیک به بخش های مافیایی کاخ سفید رد و بدل می شود، شایان ذکر است که هانتر بایدن از دوران زلنسکی با تاسیس برخی شرکت های متعدد در اوکراین به فعالیت های مختلف غیر قانونی همچون ( قاچاق دختران ، دلالی ترانزیت گاز، دلالی اسلحه، تاسیس آزمایشگاههای تولید مواد شیمیایی برای سلاح های میکروبی و...) می پردازد. همین عدم شفافیت نحوه مصرف پول های آمریکا در اوکراین منجر شده که مک کارتی پس از تکیه بر صندلی ریاست کنگره خواستار شفافیت در نحوه این هزینه ها در اوکراین شد و گفت ما چک سفید به کسی نخواهیم داد.
چندی پیش نیز برخی نشریات فرانسوی از ولخرجی ها و خرید لباس های (چهل هزار دلاری) توسط (اولنا) همسر زلنسکی در فروشگاههای پاریس پرده برداشته بودند که خشم مردم اوکراین را از این رفتارهای های پر تکرار خانواده زلنسکی در بحبوحه بحران اوکراین بر انگیخته بود.
در حالی که آمریکا بر اثر بحران کرونا ؛ رکود اقتصادی و شیطنت انگیزی در راه اندازی بحران اوکراین با شرایطی بی سابقه در حوزه رفاه اجتماعی، افزایش شدید قیمت ها خصوصا حامل های انرژی، مواجه شده است و سطح قابل توجهی از مردم این کشور دچار وضعیتی دشوار برای زندگی در شرایط معمولی شده اند، اختصاص این بودجه های سنگین و سایر کمک های تسلیحاتی، لجستیکی، اطلاعاتی و نیروهای مستشاری برای اوکراین، از مالیات مردم، خشم آمریکایی ها و به ویژه جامعه نخبگان را برانگیخته و گاه و بیگاه شاهد اعتراضات در این مورد هستیم، سخنان اعتراضی سناتور جاش هاولی در خصوص غیر قابل پذیرش بودن اقدامات بایدن در دادن مالیات مردم آمریکا برای جنگ افروزی علیه روسیه و یا توماس ماسی که گفته بود زلنسکی یک دلال و لابی گر برای گرفتن پول مردم آمریکا است، و یا ژنرال مایکل فیلین، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا که از اساس مخالف سخنرانی زلنسکی در کنگره بود، و تصریح نمود که دادن پول به زلنسکی نوعی فساد و شراکت در جنایاتی است که او در شرق اوکراین انجام داده است، بخش اندکی از این موارد اعتراضی در سطوح مختلف و متنوع می باشد.
بی توجهی زلنسکی به شرایط وخیم انسانی ایجاد شده برای مردم اوکراین که حاصل اجرای سیاست های تنش آفرین آمریکا در اوکراین است نیز نکته بسیار مهم مغفول مانده از سفر زلنسکی به آمریکا بود، در حالی که زلنسکی در کنگره بر طبل جنگ، خونریزی، فتنه انگیزی و گدایی مالیات مردم آمریکا کوبید، هیچ سخنی در خصوص اقدامات بشر دوستانه، عام المنفعه، بهداشتی و یا صلح موقت برای کمک به آوارگان نکرد و فقط بر گرفتن ( پول و اسلحه) تاکید کرد! به عبارتی زلنسکی همان دستوری که جانسون نخست وزیر سابق بریتانیا در ابتدای بحران اوکراین طراحی کرد را به سرعت پیش می َبَرد، جانسون گفته بود که تک تک مردم اوکراین تا آخرین نفر باید در این جنگ کشته شوند! آری همین سخنان جانسون اخیرا نیز با ادبیاتی دیگر توسط برخی مقامات پنتاگون طرح شد که بیانگر آن است که مردم اوکراین امروز گروگان نازی های باندرایی، زلنسکی و سران کاخ سفید و ناتو برای اجرای سیاست های ضد بشری و ضد انسانی آنها شده اند.
اکنون در این مرحله جدید از نبردِ روسیه با جبهه منسجم شیطانی و ضد انسانیِ، تحت فرماندهی آمریکا ، ناتو و پیاده نظام نئونازی های باندرایی، شاهد هستیم که غرب با تمام ظرفیت مالی، اطلاعاتی،تبلیغاتی، لجستیکی، نظامی و اعزام هزاران مزدور خارجی ، در این پیچ تاریخی جهان در برابر روسیه که به قول آقای پوتین در وضعیت دفاع مقدس از ارزشها و سنت های تاریخی خود است، قرار گرفته است.
غرب همواره تلاش می کند با ابزار تحریف و تبلیغات دروغین حقایق را به گونه ای متفاوت برای مخاطبان تصویر سازی کند و هر جریان روشنگری را با سانسور ، تخریب و تحریم از میدان خارج کند، لکن مشاهده استحکامات عمیق ایجاد شده توسط ناتو در مناطقی که توسط روسیه آزاد می شوند کلان پروژه خطرناک امنیتی غرب در هشت سال گذشته در این مناطق را بیشتر نمایان نموده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала